W
w3stman
Hej!
Blir tokig. Skotern gick bra i våras och skulle fräscha upp den nu inför hösten. Fick stå på tomgång i cirka 4 minuter innan den dog och var livlös. Bytte stift, i med ny soppa och den gick igång efter en hutt med soppa i tändstiftshålen dock dog den efter 5 sekunder cirka.
Sen har jag rensat tank, rengjort förgasare grundligt, letat sprickor i slangar, kollat insugsgummin, kollat filter & testat komp (bra & jämnt på båda).
Startade inte.
= Dålig bränsletillförsel innan förgasarna tänkte jag.
Då provade jag med en pet-flaska direktkopplad till förgasarna och då gick den fint på tomgång tills garaget kändes som en gaskammare.
Därefter monterades en bättre begagnad bränslepump då jag tyckte (kanske inbillade mig) att flödet var klent. Helt plötsligt gick den bra och jag kunde köra den ur garaget (10 meter), stod på tomgång i 5 minuter tills den dog. Nu är den lika död igen och går bara på startgas:mad2:
Någon fundering?
Blir tokig. Skotern gick bra i våras och skulle fräscha upp den nu inför hösten. Fick stå på tomgång i cirka 4 minuter innan den dog och var livlös. Bytte stift, i med ny soppa och den gick igång efter en hutt med soppa i tändstiftshålen dock dog den efter 5 sekunder cirka.
Sen har jag rensat tank, rengjort förgasare grundligt, letat sprickor i slangar, kollat insugsgummin, kollat filter & testat komp (bra & jämnt på båda).
Startade inte.
= Dålig bränsletillförsel innan förgasarna tänkte jag.
Då provade jag med en pet-flaska direktkopplad till förgasarna och då gick den fint på tomgång tills garaget kändes som en gaskammare.
Därefter monterades en bättre begagnad bränslepump då jag tyckte (kanske inbillade mig) att flödet var klent. Helt plötsligt gick den bra och jag kunde köra den ur garaget (10 meter), stod på tomgång i 5 minuter tills den dog. Nu är den lika död igen och går bara på startgas:mad2:
Någon fundering?