W
wettrob
Nu är vintern snart här och nu först börjar man ta tag i problemen....
Har några funderingar med skotern, det är en mxz xrs 800 - 07.
Det är såhär att den drar väldigt mycket olja, och då menar jag ca 3l olja på knappt 7-8 mil...
DPM:en blev igenpluggad av verkstaden då dem sa att den var sönder men det spelade ingen roll att den inte var i funktion då den inte hade nån inverkan på något. ( Den är ju där för någon anledning ?? )
Det enda dem behövde göra var att sätta från 17,5 i lågfart till 20 så skulle det gå bra. Men då är det så att jag har hört från andra personer att man ska gå ner i lågfart ifall man kopplar ur den. Så jag skulle gärna vela veta vem som har rätt ang detta och vad har DPM:en för funktion ens?
Nu är det ju inte så att jag tror att den tar väldigt mycket olja pga dpm:en , den började gå dåligt efter den varit på verkstaden och där byttes 2 st kolvar, 3 lager på vevaxeln, 1 vevstake, fettades och riktades, en annan bränslepump.
Så jag tror också att när dem väl har haft uppe motorn så har dem varit och ändrat läget på vajern till oljepumpen men jag vet inte något säkert ännu...
Skotern kommer vi hämta hem från sommarförvaringen nästa helg mest troligt och då ska jag börja ta och titta vad som är felet men det skulle bli mycket lättare ifall någon har en susing om vad som kan vara problemet innan man själv börjar.
Hur gör man med oljepumpen för att justera in den så som den var när den kom från fabrik?
Har haft så jävla mycket problem denna vinter då man har litat på fel personer som har haft hand om maskinen osv och vill inte ha en likadan vinter, vill hinna köra något också...
Så svar uppskattas riktigt mycket.
Har några funderingar med skotern, det är en mxz xrs 800 - 07.
Det är såhär att den drar väldigt mycket olja, och då menar jag ca 3l olja på knappt 7-8 mil...
DPM:en blev igenpluggad av verkstaden då dem sa att den var sönder men det spelade ingen roll att den inte var i funktion då den inte hade nån inverkan på något. ( Den är ju där för någon anledning ?? )
Det enda dem behövde göra var att sätta från 17,5 i lågfart till 20 så skulle det gå bra. Men då är det så att jag har hört från andra personer att man ska gå ner i lågfart ifall man kopplar ur den. Så jag skulle gärna vela veta vem som har rätt ang detta och vad har DPM:en för funktion ens?
Nu är det ju inte så att jag tror att den tar väldigt mycket olja pga dpm:en , den började gå dåligt efter den varit på verkstaden och där byttes 2 st kolvar, 3 lager på vevaxeln, 1 vevstake, fettades och riktades, en annan bränslepump.
Så jag tror också att när dem väl har haft uppe motorn så har dem varit och ändrat läget på vajern till oljepumpen men jag vet inte något säkert ännu...
Skotern kommer vi hämta hem från sommarförvaringen nästa helg mest troligt och då ska jag börja ta och titta vad som är felet men det skulle bli mycket lättare ifall någon har en susing om vad som kan vara problemet innan man själv börjar.
Hur gör man med oljepumpen för att justera in den så som den var när den kom från fabrik?
Har haft så jävla mycket problem denna vinter då man har litat på fel personer som har haft hand om maskinen osv och vill inte ha en likadan vinter, vill hinna köra något också...
Så svar uppskattas riktigt mycket.