Funäsdalen

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Jag åker upp lördag 08:00 . Är uppe en vecka. Du?
okey jag åker upp antingen torsdag eller fredag. Ska ju bli kalasväder i helgen så:) tänkte köra runt hela systemet får se lite hur snötillgången är i funäsdalen då det inte var mycket v9. Men bruksvallarna,ramis och Tänndalen blir de. Åker hem söndag morgon, åker upp till 17-18 april då det är skoter visning i Tänndalen.
 

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Okej, ja den ser ut att bli grymt!! Verkar vara runt 60 cm, men går säkert att hitta bra mycket mer innan stoljan och vissa andra ställen.
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Okej, ja den ser ut att bli grymt!! Verkar vara runt 60 cm, men går säkert att hitta bra mycket mer innan stoljan och vissa andra ställen.
när vi åkte hem förra lördag så var det 50cm hårt! Prata me grannen som vet alla ställen där uppe och han sa att det tyvärr e dåligt nu.. :( stojan var det dåligt berätta min kompis som inte bor så långt därifrån. Sen är de typ ingen snö alls på Flatruet. allt beror på hur mycket snö det kommer nu inatt och imorgon. Hemavan har bra före!!! Men faktiskt hade jag bara tänkt köra typ led och ta det lugnt runt.
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Vart ute hela dagen idag. Helt underbart! Synd du inte var uppe för jag har varit på mina favoritställen. Finns bra med snö och puder
du kom upp sent igår ? Var till din väg igår vid 16.. Jaså hitta du puder :) förSökte hitta de men gick bet.. Jag hade dock stora problem med kylningen på skotern :( men gick rätt bra
 

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Jag kom upp 16:20. Var ju tvungen att ta lite pauser när man har dottern med sig. Helt underbar dag idag. Kört skoter hela dagen. Aurora 3 år vägra hoppa av deras skoter hahaha . Har du isrivare? Jag har det å funkar perfekt! Jäklar vilket snösprut man har!
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Jag kom upp 16:20. Var ju tvungen att ta lite pauser när man har dottern med sig. Helt underbar dag idag. Kört skoter hela dagen. Aurora 3 år vägra hoppa av deras skoter hahaha . Har du isrivare? Jag har det å funkar perfekt! Jäklar vilket snösprut man har!
aha du har dottern med dig :) jo det var riktigt skönt väder :) nej jag har ju inte de tyvärr och de var slutsålt när skulle köpa i lördags. Därför det inte blev den turen jag tänkte mig.
 

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Ja vi är uppe hela familjen, kommer upp en polare på fredag från Östersund å gasar lite. Kommer bli grymt! Kört på många bra ställen nu puder vid trädgränsen på skuggsidorna.
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Ja vi är uppe hela familjen, kommer upp en polare på fredag från Östersund å gasar lite. Kommer bli grymt! Kört på många bra ställen nu puder vid trädgränsen på skuggsidorna.
okey förstår. Kommer upp ? När jag bodde i Östersund åkte jag ner jo kan tänka mig det finns lösare snö på skuggsidan. Blir till utforska bättre nästa år :)