Fukt i varvräknaren!

E

ejwbegysv

Jag har fått in fukt i min varvräknare.. Går det att få det fixat på någon garant tror ni?

Det är en 03:ans summit 800x.
 

BoooM1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
79
0
0
Sundsvall Sverige
Skidoo's "service bulletins":
http://www.snowmobileworld.com/sled_center/recalls_bulletins/quick_news.php?mode=pub_view&category=SkiDoo&submitform=Submit
 
E

ejwbegysv

Ringde igår till Tuppz i bollnäs.. Var bara att skciak in varvräknaren och hastighetsmätaren så fick jag nya..

Perfa...
 

bost

Välkänd medlem
1 jan 2000
392
0
16
Sävar
Om det ser ut som imma beror det inte på fukt utan på en kemisk reaktion som missfärgat glaset. Detta är normalt en reklamationsåtgärd. Vänd dig till en Ski-Doo återförsäljare för att få felet åtgärdat.

Bosse Strandberg
 

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
Jag har en mxz 700 -00 och på den är det lite imma i hastighetsmätaren det var lite mer förut men det har gått bort... är det inte vädret som gör det?? För på sommaren hade jag inge fukt???
 

zeb

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
Har en kompis som lagt i fukt absorberande
påsar, som du kan hitta i Kamera väskor
eller köpa på en fotoaffär.dom suger åt sej fukten!!
 

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
Vart ska jag lägga dom då?? Går det inte att öppna mätarna för att torka av glaset på insidan för det är där fukten är...
 

zeb

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
Vet inte exakt vart han lagt påsarna!!
jag ska fråga han!!
ja har en 600 H.O Rev Summit -04 och på
den blir de imma på insidan mätarna!!
 

FreddeL

Välkänd medlem
1 jan 2000
386
0
16
Jag har en rev -04 som mätarna immade första gången jag hade ut den,sedan har jag kört 15 mil vid 4-5 tillfällen utan någon imma hoppas det fortsätter så.
Kanske berodde det på att det ryker mycket under huven första gången från pipan bla.