Friåkning på kyrkogården

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Det där lär ju vara utfört av samhällets drägg. Dessa människor kommer man inte med förbud. Men läser man kommentarerna finns det ju tyvärr folk som tror det.

Jag antar att dom även utgår från att ingen någonsin kör full i trafiken, för ja menar, det är ju förbjudet?

Sinnesjukt respektlöst att köra omkring på en kyrkogård måste jag säga.
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Men för helvetes glödheta! NÅGON/MÅNGA/DE FLESTA måste känna till vem/vilka det är. Var rakryggad och ange den/de skyldiga. (Jag har själv växt upp i ett litet samhälle och när det skedde sattyg så kom alltid snabbt fram vad det var för förövare).
Det är ju, som det skrevs i kommentarerna till artikeln, minst lika jävligt och ynkligt att hålla tyst. Är man rädd att förlora "kompisar"? Vad är det för polare att ha som håller på så här? Inte mycket att ha om ni frågar mig!

Nej, frys ut de imbecilla nötterna, låt de löpa gatlopp och låt dom sköta snöröjningen manuellt på orten. Offentlig avbön och ursäkt är också på sin plats.
Kräv av Polis att det grundligt utreds vilka det är och att de lagförs. Kommer den/de skyldiga undan är det risk att tilltaget "kultförklaras" och andra töntar tar efter.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Säkert någon miljöpartist som betalat en unge att köra runt å sabotera så dom har något mer "matnyttigt" att stå på...

Nämen skämt åsido. Jävligt dåligt gjort! Hur fan kan man ha samvete att göra något sånt här? Föds för många nötter varje dag. Använd preventivmedel! ;)
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Vet inte riktigt hur detta ska påverka friåkningen? Det kanske påverkar om vi ÖVERHUVUDTAGET får framföra skotrar i sverige någonstans eller om vi ska ha det som i Norge?

Lite som att tro att dom som kör 110km/h på 30-sträckor förbi skolor kommer motverka motorvägarnas existens eller att det kommer innebära att 30-sträckorna kommer innefatta även just motorvägar.

Jag menar - inte fasen är det friåkningsområdenas fel att några tappade själar är och "friåker" på en kyrkogård - det har ju inte ens med saken att göra??

(Ska man dra någon slutsats kring friåkningen är det väl möjligen att det finns för få friåkningsområden eftersom en del måste använda kyrkogården - men det får jag inte ihop eftersom detta verkar vara i Kiruna Kommun någonstans - kan knappast vara brist på friåkningsområden där? Snarast några jävligt hippa killar i 16-årsåldern med riktigt moderiktiga moppemuschar som är och demar sina maskiner för traktens svartrockar-damer (jo, dom lär ju hänga på kyrkogården?))

Tror att våra lagstadgande politiker faktiskt ser bortom dessa företeelser som inte är någonting annat än ren och skär ungdomsvårdslöshet?