Tänkte köpa en ny skoter för i vinter. Men jag funderar på vilken av freeride och summit jag ska ta.
Vad rekommenderar ni?
Vad rekommenderar ni?
Nej, åtminstone FR 146 har bredare fotsteg än Summit. Dock är fotstegen på FR -14 med större hål än tidigare XP.Vad jag har förstått så är det lika breda fotsteg på FR som på Summit på 2014-års modell? Eller har jag blivit missinformerad? =)
Men Summit har i alla fall bredare fotsteg än 2013?Nej, åtminstone FR 146 har bredare fotsteg än Summit. Dock är fotstegen på FR -14 med större hål än tidigare XP.
Summiten har lika fotsteg som ifjol. Freeriden har lika stora öppningar i fotstegen som Summiten men fotstegen är breddade utåt utanför öppningarna för att få lite bredare fotsteg.Men Summit har i alla fall bredare fotsteg än 2013?
Ok, tack för infon!Summiten har lika fotsteg som ifjol. Freeriden har lika stora öppningar i fotstegen som Summiten men fotstegen är breddade utåt utanför öppningarna för att få lite bredare fotsteg.
Tycker då Summit känns betydligt lättare på alla sätt i snön även när man jämförde 2011orna utan t-motion och då provade jag freeriden med smala spårvidden och summiten med bredare spårvidden och den skillnaden är ju inte mycket !Tror inte man känner mycket av vikten skilnaden.
känns mest tyngre pga styvare fjädring och bredare framvagn.
Jag satt på s36 framvagn på min freeride och då känns det mycket smidigare.
Och den största viktskillnaden på dom är nog el starten så en summit med el start ligger inte många kilo under en Freeride =)