Freeride 137" -12

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.152
24
38
Finns en ruskigt användbar funktion på de flesta forum. Den heter sök.. fungerar nog för dig med

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Kan hålla med om att sökfunktionen är användbar men viktigare är att ställa rätt
fråga.

Hej jag ska köpa ett snöre hur långa är dom?

En sån fråga får inga bra svar.....

Vad vill du veta om skotrarna?

dengamleELANEN

Aktiv medlem
29 jun 2012
68
0
6
Tänkte väl mest på vanliga fel förbrukning och sådant. Frågan kanske inte var helt korrekt utformad men sökfunktionen var använd och jag hade lagt ner några timmar på att läsa det jag hittade. Tyckte svaret från andhag var onödigt drygt, men kanske sånt klimat ni har inne på ski-doo delen?

Fast nu är det irrelevant beslutat mig för att köpa en boondocker 800r 3700 -13 :)

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.152
24
38
Syftet med svaret kanske var att uppmärksamma fråga + det faktum att det inte var den enda tråd du startat som innehöll samma fråga..

matteias

Välkänd medlem
23 sept 2009
420
0
16
Östersund
Gräver upp en gammal tråd istället för att starta en ny, jag som många andra upplever att på 137 Freeride så är skidorna klistrad emot marken.

Min lyfter knappt när man kommer i krön eller för att "klättra" över bäckar.

Har släppt på balatan samt ändrat plast klossen till läge #1, antar att 1an ska bara vänd bakåt ?

Märkte inte direkt någon skillnad.

En gång för alla, går det att göra nånting åt det?

Är 44 original mattan för kass? Dämparna har jag redan bra inställt så dem behöver ni inte nämna.

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Min lyfter då lätt och inga problem att hålla dom i luften ett par hundra meter.
Original setup i variatorerna är ju ett skämt. Köp ett Diablo, kostar nån krona men är riktigt bra. Han kan säkert plocka ihop ett bra budget alternativ också.

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Min lyfter då lätt och inga problem att hålla dom i luften ett par hundra meter.
Original setup i variatorerna är ju ett skämt. Köp ett Diablo, kostar nån krona men är riktigt bra. Han kan säkert plocka ihop ett bra budget alternativ också.
Cudney, DJ, SLP osv. Inget att hänga i granen i jämförelse?
Har själv problem med att skidorna slickar marken, men vette fan vad jag ska köpa..

matteias

Välkänd medlem
23 sept 2009
420
0
16
Östersund
Har pratat med diablo vet att han full koll, måste spara pengar innan jag kontaktar han igen =).
Köpte en lite hårdare Primär och pinkit av han och skotern går verkligenbbra ingetssnack. Men tex om du står nästan still i en lätt uppförsbacke och ställer dig lite längre bak sam trycker fyllt så lyfter skidorna max en halvmeter ifrån marken. Har CR8 helix liggandes men vet inte om jag ska slänga på den eller inte ='

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Räcker inte en halvmeter för att klättra över en bäck..?

Kan köpa att man vill ha skidorna en meter upp i luften bara för att det är kul, men om det är för funktionens skull så behöver man väl knappast högre än så.

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Har pratat med diablo vet att han full koll, måste spara pengar innan jag kontaktar han igen =).
Köpte en lite hårdare Primär och pinkit av han och skotern går verkligenbbra ingetssnack. Men tex om du står nästan still i en lätt uppförsbacke och ställer dig lite längre bak sam trycker fyllt så lyfter skidorna max en halvmeter ifrån marken. Har CR8 helix liggandes men vet inte om jag ska slänga på den eller inte ='
Skicka i CR8 och en hårdare fjäder, cudney använder en 205/310 till den helixen. Men jag tror du ska ha en lite mjukare om du har originaldrevningen (21/45). Ring Christian så skickar han en lämplig fjäder. skulle gissa på 180/280. Ps Freeriden är svår att få upp på rullen om det är det du vill. Troligen beror det på boggiekonstruktionen och den mjuka mattan.

matteias

Välkänd medlem
23 sept 2009
420
0
16
Östersund
Skicka i CR8 och en hårdare fjäder, cudney använder en 205/310 till den helixen. Men jag tror du ska ha en lite mjukare om du har originaldrevningen (21/45). Ring Christian så skickar han en lämplig fjäder. skulle gissa på 180/280. Ps Freeriden är svår att få upp på rullen om det är det du vill. Troligen beror det på boggiekonstruktionen och den mjuka mattan.
Jag vill inte åka omkring på rullen, men jag skulle ändå vilja få upp den så pass om jag så vill. Det jag undrar är om det ena går, annars får det ju vara. Ska köra med orginal sek fjäder till CR8 och 200-290 i primären hoppas runt 18vikt #c2.ska testa i helgen hur det funkar.