frågor om iq rr !

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Den känns ganska bra faktist, 600 motorn med en korrekt bestyckning är ganska pigg och har inga problem med att resa upp maskinen på snön.

Den är ju dock inte som korta RR på plan mark, dvs man kan inte ställa maskin rakt upp och köra flera mil på rullen om man så hade velat.

Känns smidig på leden och förlängningen känns knappast av, de tiltade skenorna har nog mycket med det att göra.

Bränsleförbrukningen ligger som alla andra förgasarmatade 600or med liknande effekt på marknaden.
För några veckor sedan mätte jag upp en blandad förbrukning under riktigt varierande förhållanden.
Allt från fullgas i flera minuter i den djupaste snö jag någonsin sett till race efter isen och transport efter leden.
Då hamnade jag på 3,75L milen blandad körning och jag har aldrig haft problemet med att behöva vända hem före polarna.

Det här är andra säsongen jag kör min RRSE, tanken var att jag redan förra säsongen skulle byta till en Pro-rmk/Assault men jag ser inga som helst fördelar i varför en sån maskin skulle vara bättre annat än att de går lite hårdare motormässigt och därför kommer jag att köra min RRSE även nästa säsong.

Värt att kolla upp vid köp utav en RR/RRSE är svetsarna i främre svingen, de har en tendens att spricka på en del IQs.
Även att Spindlarna i A-armar inte glappar och att chassit inte spruckit vid nedre infästningen för styrstången.

Efter köp så rekomenderar jag att byta ut std tanken på ynka 30L till en trailtank på 40L.
Samt ta bort yttre vändhjulen och bakre boggihjulen, detta gör en grymt stor inverkan på maskinens smidighet och gör den lättare att lägga ner och hålla på sin sida.
På RRSE bör man plocka bort tunnelförlängningen och korta av den 10cm så att bågen hamnar längre in, orginal är den på tok för lång (ser förjävligt ut) och är ganska ostadig, håller inte ens för att spänna fast i släpet med.