Ja jag har då en formula III:a av årsmodell 1997. Dels tycker jag att jag har höga inslagsvarv.. ca 4500.. men det må då vara.. men när jag ska iväg så vid 5000 vill den växla varvid starten blir väldigt ryckig framför allt om det går lite tungt.. det är som att gämföra med om man sitter i en bil och kör sakta sakta på 1 ans växel med höga varv.. dvs man slirar på kopplingen.. oxå släpper man upp kopplingen så den drar iväg.. ja och håller på så =) .. bästa jämförelsen jag kunde komma på.
Jag har testat att byta rem men det gjorde föga skillnad. Behöver primären en översyn kanske ?? finns ju nåt man kan ställa på den men det skulle tydligen bara påverka max varven.. jag upplever även att den är slö i starten. står man still på tomgång och drar på fullt så är det som inget klös i den!
Vad heter dessa variatorer och hur renoverar man dem? har fått för mig att det inte är som comet mm ! Tacksam för svar!
//Göran
Jag har testat att byta rem men det gjorde föga skillnad. Behöver primären en översyn kanske ?? finns ju nåt man kan ställa på den men det skulle tydligen bara påverka max varven.. jag upplever även att den är slö i starten. står man still på tomgång och drar på fullt så är det som inget klös i den!
Vad heter dessa variatorer och hur renoverar man dem? har fått för mig att det inte är som comet mm ! Tacksam för svar!
//Göran