Flytta ner displayen Phazer

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Tja

Tänkte bara höra med er som flyttat ner displayen på lyktkåpan, Verkar ju bara vara att borra 3 hål för piggarna och ett för kontakten eller gjorde ni nån "hållare"? Bör man sätta nånting mellan skruven/piggarna och plastkåpan så det inte nöter osv?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
En ny kåpa kostar 600-700 kr så nej jag flyttade ner mätaren och skruvade fast den på lysbulan. Inga konstigheter.
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Du kan också vända de fäste den sitter i nu så sticker den ej upp ovanför, fungerar väldigt bra. Men som sagt bara ett litet tips:)
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
borde ju gå att bara borra ett nytt hål i aluminiumet också och gänga det så slipper man ens fippla med kablarna :)
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Som sagt så funkar det med att svänga fästet upp och ner...minns inte om man behövde fila/borra lite men jag tro inte det utan bara svänga det så ligger det betydligt lägre ner.

Jag gjorde ett nytt fäste då jag flyttade min till lampkåpan. Det var för att jag ville få rätt vinkel så den skulle vara lätt att se. Vet att vissa bara monterat det platt på lampkåpan och då är det ju inte så mycket jobb men blir ju helt fel vinkel ...enligt mig iaf

Såhär har jag vinklat min