Flytta handvärmarknappen samt hel/halvljus

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Hur pass standard är reglagen till hel halvljus samt handvärmarna på en skoter? I mitt fall en Yamaha Phazer. Jag skulle vilja flytta ner dessa knappar från bromshandtaget till plasten kring tanken (ala polaris pro rmk).

De sitter ju löst i ett eget plaststycke och jag tänker mig att det endas som behövs är en tvåvägsbrytare till lyset och någon form av återfjädrande knapp till handvärmarna. Är det så pass universal att man kan ta knapparna från Polaris till yamahan? Eller finns det nå fräsiga universal knappar att köpa?

 

Sandling

Välkänd medlem
16 mar 2008
158
4
18
Polaris har sånna hutlösa priser på dessa knappar som sitter på pro rmk iaf enligt Servicecentralen..
680 kr för hel/halvljusknapp respektive 364 kr för hand/tumvärmarknapp.


Har kollat upp detta då även jag är intresserad att göra denna mod på en std rmk.
Har någon gjort detta och kan berätta vilka knappar ni använde?
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
robin-__-: Vet inte vad du har för skoter men till Yamaha måste man ha nån återfjädrande historia då man (antagligen) sköter värmen med en digital signal till displayen som sen styr ut värmen.

Så antingen en återfjädrande 1-0-2 knapp på något vis eller två stycken vanliga återfjädrande är väl alternativen? =)
 

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
monno: aha okej... men Sandling fick ju iaf ett tips som funkar på hans std rmk :)
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Jo knappen du länka såg riktigt smutt ut! =) Men Yamaha ska ju göra det så fröbannat krångligt;) Lite VAG feeling med ett helt gäng lägen på värmen.

Soldi: Inte helt enkelt att hitta en "vippa" med 1-0-2 lägen som är återfjädrande...
 

escapade 67

Aktiv medlem
2 jul 2010
99
0
6
kolla på någon marinaffär hade på båten förut till eldjuprigg var vattentät med en gummihätta över vippan köpta på utterströms i skellefteå säljer båtar, gräsklippare odyl 1-0-2-återfjädrande till oan kostade ca 50-70 kr.