Du ändrar som sagt förspänningen med dom där hålen, Mitten hålet är ju som sagt netrualt läge. Som det ser ut på din bild så är din förspänning minskad med 2 steg.
detta gör som tidigare sa, Gör att den växlar upp snabbare men i sin tur så minskar shift backen, dvs den växlar tillbackas saktare, Är man mkt i djupsnö och kör så är det att föredra att ha högre shift back än mera acc.
Det som händer i praktiken om du har för låg förspänning på fjädern är att den lättare gräver ner sej, Sen när du tar om på gasen så kanske den redan ligger växlad längst upp och då kan man uppleva maskinen som slö.
Om jag var du så skulle jag sätta den på mittersta hålet, Fara och provköra, både genom att accelerara och sen ut i djup snö och leka där. Sen skulle jag fara hem testa flytta fram förspänningen ett steg fara och provköra på samma sätt, Sen testa minska förspänningen ett steg och sen provköra. Du kommer att märka skillnader på hur den beter sej. och du kommer även att märka hur du kommer vilja ha den, Mer eller mindre förspänning