Fisketråden

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
vafan detta är för mycket bara.
Fiske sker med nät å brännvin och inget släpps tillbaka.
Kan förstå det, när bara man fiskar för att få mat på bordet...
Alla är inte lika fattiga som dig:blink1:

Man tar inte upp mer fisk än man äter för dagen.
Resten åker tillbaka...
 

tree climbers

Välkänd medlem
11 feb 2011
436
1
18
norrbotten
Klart man fiskar.. Så fort isen går börjar man och håller på i stort sett varje dag tills isen lägger sig igen:) Kör endast fluga (Hardy). Blir lite fiske resor årligen också norge, Brittish Colombia, södra sverige :)
får min inkomst i största del från just fisket så jag är nöjd:)

Tävlar även i flugkastning och är med i svenska landslaget
1 VM Guld, 1 NM Guld och 3 SM medaljer

Driver en fiske camp
www.jockfall.com

Liten artikel om mig sida 99-105
http://www.fisheco.se/code.php?ID=61

:ciao:
Landins är ju pro ;)
 
Last edited:

oskarbaik

Välkänd medlem
4 jul 2010
752
0
16
Luleå


sjöodjuret jag drog upp ifjol i lilla trolltjärn i Luleå med vit jigg och kastspö :D
 
Last edited:

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Ja nu har man inhandlat nya grejjer för iår, på fredag bär de av till lögde älv för lite öringfiske! och på lördag blire havsöringsfiske här vid kusten, s*tan vad man har längtat!
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
:whistle:Nu närmar det sig fiske säsongen, inhandlat ny lina. Funderar på kompletera med ny Bear Grylls kniv att ha med sig, och nya drag, och börjat repa båten:):)
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Fiskar med fluga...
Gäddfluga för haspel:bigsmile:
Fast det brukar bli lite vanligt flugfiske också. Men anledningen till att jag väljer haspel framför flugspö är pga gäddfisket.
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Joo man snackar ju bara sommarfiske än så länge men snart så går det att börja fiska, men ett tag kvar körde förövrigt 2mil ungefär med skoter idag så än är inte föret slut
 

Ferm

Välkänd medlem
29 dec 2007
316
0
16
nor
jag skulle inte tagit ghost rullen iaf. jag tycker att det va i de sämsta laget. plasten knarrar och laget är öppet så det kommer in sand i de.
 

procep

Välkänd medlem
30 jul 2010
346
0
16
Om jag var du skulle jag inte köpa från fiskeflugor.se!
Googla ALLTID om sidor/företag innan du köper.
snabbt exempel :
http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php/72020-Har-jag-blivit-lurad-av-Fiskeflugor-se
&
http://www.edgeflyfishing.com/ipb/topic/120362-daaliga-flugor/

Fiskeflugor.se drivs av ett företag som är illa omtyckt, betalda varor som aldrig dyker upp samt flugor som håller ett par kasst innan dem är körda.
Iaf jag blir oxå direkt fundersam när ett företag, så som ovan nämnda, har REA dygnet runt i flera års tid. Vilket företag kan livnära sig på att sälja saker för "ordinarie pris 6795:-" nu endast 1879:-?
Jag själv har precis börjat flugfiska men har fiskat med andra metoder i drygt 20år, jag skulle inte vela köpa ett set, även om det är billigt för att sedan kasta skiten efter ½ säsong. Kosta på något mer och använd sakerna flera säsonger istället!
Företaget bakom sidan är erkänt genomruttna, så jag avråder dig från dem, jag kommer iaf aldrig ha med dem att göra.
Jag hoppas däremot att du hittar det du letar efter och att om du kontaktar dem inte blir missnöjd som majoriteten av dem andra är.
Skitfiske på dig!
 

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Jag skulle satsat på lite mer kvalité grejer när du liks ska köpa nytt. Det är rent ut sagt fantastiskt att kasta fluga med bra grejer. Kan vara avgörande hur du presenterar flugan om du får den där öringen eller inte. Med dåliga grejer så skrämmer du nog bara bort fisken när allt liknar pären när linan tar i vattnet.. Gå in på en vettig fiskeaffär.
 

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Har handlat mycke flugor från fiskeflugor.se och har inte upplevt att dom är sämre än på andra ställen.
Har däremot ingen erfarenhet alls av deras spön.

För övrigt fiskar jag mest med torrfluga på sommaren och på vintern blir det mest pimpling efter röding och öring men en par rejäla anglingar efter gädda blir de på vårkanten.

Mvh Erland
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Jag fiskar uteslutande gädda och då med jerkbait. Pimpla har jag aldrig tid med då man kan köra skoter istället.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Jepp, kör bara på rapala, även spinnare när man står å kastar. Har aldrig kommit in i flugfiske då jag fiskar för att slappna av och inte tjorva massa, sen att man får en fet gädda då och då är ju bara en bonus :p