Fin uppfinning, men priset?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.082
885
113
Stora Blåsjön
Såg vettigt ut, dock såg hjulen lite klena ut tycker jag och priset lite högt. Dock kan man ju fixa egna :)
Sen känns användningsområdet snarare att skydda golv än skidorna... blir helt klart något liknande när mitt nya garage blir klart.
 

Lindbom_Yamaha

Välkänd medlem
12 sept 2008
756
6
18
Hallstahammar/Älvdalen
Har prövat dom. Funkar riktigt bra om man vill köra skotern framåt eller bakåt. Men i ett garage så är vanliga rullblocken 150ggr bättre, då man snurrar runt skotern hur lätt som helst. . Hjulen håller bättre en dom ser ut. Men skulle aldrig i livet betala 2500kr för dom.
 

jimmyu

Aktiv medlem
21 okt 2007
51
14
8
Dom hette ju Mover tidigare och då var väl priset 1800kr har jag för mig men sen produkten/"patentet" såldes så bytte de namn och priset höjdes ordentligt.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
asker du som är händig. Bara knåpa ihop några stöddigare versioner å sälj.

Skulle det inte gå göra så man har en genomgående axel på undersidan så det blir stabilare för hjulen? Gör ju inget om axeln går under styrstålet. Blir en högre konstruktion men desto stadigare?
 

Mach1custom

Välkänd medlem
2 mar 2011
246
0
16
Sundsvall
Behöver man inte exakt den där designen så räcker två timmar i garaget för att bygga egna. Materialkostnaden blir väl kanske 200:-/paret. :)
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Har prövat dom. Funkar riktigt bra om man vill köra skotern framåt eller bakåt. Men i ett garage så är vanliga rullblocken 150ggr bättre, då man snurrar runt skotern hur lätt som helst. . Hjulen håller bättre en dom ser ut. Men skulle aldrig i livet betala 2500kr för dom.
Jo men tanken är väl just det där med att köra in och ut ur garaget väldigt smidigt. =)
Eller om du har en Elan/valfri rullboggie kan du bränna runt på byn mitt i sommarn!

Men som sagt, 2,5k var häftigt pris...

Davajn: Har dom patent så blir det ju lite känsligt om Asker ska göra en egen variant.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
377
83
Malå/Adak
För eget bruk får man kopiera vilka patenterade grejer som helst. Det är när du börjar sälja kopiorna som patentinnehavaren kan börja krångla.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
För eget bruk får man kopiera vilka patenterade grejer som helst. Det är när du börjar sälja kopiorna som patentinnehavaren kan börja krångla.
Jo jag var kanske otydlig, menade såklart för att sälja likt bågarna m.m.
Vad han tillverkar i garaget om nätterna till sig själv angår bara honom själv...
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.082
885
113
Stora Blåsjön
Jo jag var kanske otydlig, menade såklart för att sälja likt bågarna m.m.
Vad han tillverkar i garaget om nätterna till sig själv angår bara honom själv...
Om jag gör några liknande grejor själv så kommer det vara för mitt egna garage och inget som säljs som tex bågarna.
Sk*nz blev ju lite sura på mina fotsteg, så man vill inte reta upp någon lokalt :)
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
377
83
Malå/Adak
Om jag gör några liknande grejor själv så kommer det vara för mitt egna garage och inget som säljs som tex bågarna.
Sk*nz blev ju lite sura på mina fotsteg, så man vill inte reta upp någon lokalt :)
Det är väl drösvis med firmor "over there" som gör fotsteg i rör, eller? Varför blev dom sura på just dej?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.082
885
113
Stora Blåsjön
Det är väl drösvis med firmor "over there" som gör fotsteg i rör, eller? Varför blev dom sura på just dej?
var väll ingen stor grej egentligen, men dom tyckte dom var för lika. Så då slutade jag sälja dom, vilket jag ändå hade gjort då polaris egna fotsteg är tillräckligt bra att jag tyckte inte själv dom var värda 1000kr extra över polaris fotsteg.