Fetta vev och byta kolvar 600sdi!

A

axelsson_vpg

Jo det är samma försäkringsbolag som polaris som tillhandahåller den. Försäkringsproduktion tror jag dom heter... Du måste visa upp skotern och åf kollar skick, miltal, gångtimmar samt komp. Lite osäker på exakt vad de gör då jag bara hört av en polare, men någon kan säkert.

Jag ska kolla upp detta... För jag har 10 kg komp i båda cylidrarna och den har service bok osv.. :) Undra hur de är med självrisken osv... Jag ska kolla upp detta, är de bra självrisk och premie så är detta ett givet val!

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Som jag sa 0-500 mil är det någon tusenlapp

500-1000 mil är det 25% av reparationskostnaden

Linxskidoo

Välkänd medlem
31 okt 2011
179
1
6
www.youtube.com
Billigast och bäst att exempelvis Westboms tar lös lagren, om lagren är dåliga. Sen tar du med dom och åker på Tools Momentum i Luleå och köper SKF lager för ca halva priset av vad Hugo eller någon annan ÅF ska ha.

Har den gått 600mil är det läge att byta de flesta lager i skotern. Drivaxel, sekundäraxel, kedjehus och boggi.
blir betydligt billigare och göra som du skriver, oftast är kedjehuslagret fint när det badar i olja men boggien har lite andra förutsättningar, troligen är lagren gode slutkörda efter 600 mil. om du köper på tools får du nog allt som till halva priset som till ÅFpris