fatbar problem...

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
funkade skotern innan du bytte styre ?
isåfall är det nått du kommit åt eller så har du en kortsluten dess enhet.
 

Tapan1

Aktiv medlem
26 aug 2008
86
0
6
muodoslompolo
funkade skotern innan du bytte styre ?
isåfall är det nått du kommit åt eller så har du en kortsluten dess enhet.

skotern fungerade felfritt innan jag förlängde kablarna ..
tror inte att det e desskontakten då jag slog av skotern med dödarknappen. och den slockande som vanligt och sen förlängde jag kablarna så startade den inte .
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
skotern fungerade felfritt innan jag förlängde kablarna ..
tror inte att det e desskontakten då jag slog av skotern med dödarknappen. och den slockande som vanligt och sen förlängde jag kablarna så startade den inte .
Låter ju som om felet ligger där då!? Har du haft isär och kollat? Hur förlängde du kablarna?? Skarv hylsor, lödning eller vad??

Fick lära mig av en hojåkare man ska tvinna ihop kablarna och sedan bara dra krympslang över och värma åt, inge lödning eller så, det skulle enligt han hålla bäst eftersom kabeln då inte blir stel någonstans!!!
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
det värkar nästan som du satt kablarna till dödaren fel, Har för mig att en är helfärgad sen är den andra färgad i samma färg fast med en rand av en annan färg. har du satt dom fel kanske? Eller så kan det vara så att där du har skarvat ihop kablarna så ligger kablarna ihop och då får du ingen gnista.
 

Tapan1

Aktiv medlem
26 aug 2008
86
0
6
muodoslompolo
Låter ju som om felet ligger där då!? Har du haft isär och kollat? Hur förlängde du kablarna?? Skarv hylsor, lödning eller vad??

Fick lära mig av en hojåkare man ska tvinna ihop kablarna och sedan bara dra krympslang över och värma åt, inge lödning eller så, det skulle enligt han hålla bäst eftersom kabeln då inte blir stel någonstans!!!
har sattit såna där skarv hylsor som man värmer såkommer det kommer lim ut från kontakten så drar sig ändarna ihop så det varken släpper in vatten elelr smuts .. vi använder dem på lastbilarna då dem inte är så stela som du sa.
 

Tapan1

Aktiv medlem
26 aug 2008
86
0
6
muodoslompolo
det värkar nästan som du satt kablarna till dödaren fel, Har för mig att en är helfärgad sen är den andra färgad i samma färg fast med en rand av en annan färg. har du satt dom fel kanske? Eller så kan det vara så att där du har skarvat ihop kablarna så ligger kablarna ihop och då får du ingen gnista.
nä jag har inte lagt dem fel. och det är ett bra mellanrumm mellan kablarna
 

Tapan1

Aktiv medlem
26 aug 2008
86
0
6
muodoslompolo
som man alltid säger.
gör om gör rätt.
det är ju såhär att jag har kollat alla kablar som jag har förlängt kollat med multimeter om det kommer ström igenom och det gör det det kan omöjligt va fel på kablarna jag dragit men får se nu när jag för skotern på servis så ska dem kolla upp de och fixa de så man får höra sen
har desutom kollat alla kontakter och säkringar och relän men hittar fan inte felet. så killarna på servis stället får fixa.:beer::aetsch:
 

Tapan1

Aktiv medlem
26 aug 2008
86
0
6
muodoslompolo
felet var så pass enkelet att jag nästan började gråta.. jag hadde råkat dra loss en kabel som reglerar oljan till motrn på nån ***** vänster så den inte ville starta! men felet är funnet och fixat så nu går den som ett skollat troll på nytt:) men tack för hjälpen ska ni alla ha!