fatbar problem...

Tapan1

Aktiv medlem
26 aug 2008
86
0
6
muodoslompolo
hejsan då mitt förra inlägg blev raderat bestämda jag mig fö att prova ännu en gång:eviltongue: nu är det så att jag har en lynx rc 600 sdi 06a som jag satti fatbar på Problemet lyder följande. den går inte och starta. elen går och slå på men det hjälper inte och dra fast man rycker i timmar...hel dött.
när man sätter på strömen och dödarknappen är uppe börgar det pipa som fan och en bild på ett batteri visas på mätaren..
och om knappen är nere när man sätter på strömmen är det som presis som vanligt. har kollat alla kontakter och kopplingar skarvar osv .. Vad ska jag göra?

:confused::confused:

fråga 2


gör det nått om tumm värmaren inte är ikopplad?

Skulle uppskatta svar!:)
 

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Har du kollat batteriet?, startar bränslepumpen?, den verkar ju larma för låg batterispänning.
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
hade samma problem på min när jag bytte till fatbar styre.
jag gjorde missen att dra av en ledning till bromshandtaget och den hamna mot styret och då gick inte maskinen att starta.

men du verkar ha nått annat som är galet.
kolla hur batteriet mår eller om den får nån laddning alls.

som föregående talare startar pumpen nått ?
 

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
34
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
Var så där på en kompis Rc 600 efter att han sänkte den. Den var stört omöjlig att få igång och efter många timmars felsökning testade han ladda batteriet.
Vipps! så startade skotern utan problem!!!
 

Tapan1

Aktiv medlem
26 aug 2008
86
0
6
muodoslompolo
Var så där på en kompis Rc 600 efter att han sänkte den. Den var stört omöjlig att få igång och efter många timmars felsökning testade han ladda batteriet.
Vipps! så startade skotern utan problem!!!
så du menar att det bara är batteriet som är dåligt? ska prova ladda det ordenteligt nu!
 

Tapan1

Aktiv medlem
26 aug 2008
86
0
6
muodoslompolo
hade samma problem på min när jag bytte till fatbar styre.
jag gjorde missen att dra av en ledning till bromshandtaget och den hamna mot styret och då gick inte maskinen att starta.

men du verkar ha nått annat som är galet.
kolla hur batteriet mår eller om den får nån laddning alls.

som föregående talare startar pumpen nått ?
ju pumpen går, jag har ju förlängt dödarknappen och givaren som går till bromshandtaget och handtagsvärmarna. har försökt och kolla om det är nå jordfel men hittar inte nå sådanna.

hur fixade du?:confused::eek::eviltongue:
 

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Ger maskinen någon gnista? Du kan göra som så att du drar isär de 2 kontakterna som går upp till styret och kontrollerar kontakten till D.E.S.S nyckeln och prova igen.
 

schizoo

Välkänd medlem
29 okt 2008
148
0
6
nopp inge gnista.. vilka 2 kontakter?
Kolla så får du se... Öppna plasten och vipps så kommer du ha 2 kontakter som du kan dra isär osv, ganska stora kontakter. ;)

Kolla också DESS'en som han sa, det kan lika väl ha lossnat en kabel eller nåt från den så inte skotern startar.
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
har du kollat så ingen säkring har brunnit?
tänkte ifall du har fått nå kortslutning i maskinen.