Här kommer en liten projekttråd om min gamla trotjänare som efter säsongens slut 11/12 och med 1300 mil på mätaren var så slut att att det såg ut som att de var ett gångjärn mellan bulk och tunnel när man bröt i den, vid närmare inspektion märkte jag att hela sekundäraxeln gick att lyfta upp med lagerbock å allt ? dåligt dragna bultar (full koll) under 100 tals mil hadde nött i aluminiumet till den grad att det till sist sprack bort ett stort stycke ! att börja svetsa i eländet var inte att tänka på däremot att skrota den ...

Så blev det iallafall inte utan på hösten kapade till rejäl plåt som jag bultade i lagerbocken och tunnelsidan, efter att jag svetsat alla sprickor i bulken med min nyköpta kinaTIG blev det visserligen bättre , men det gungade fortfarande alldeles för mycket i den utmattade bulken, jag insåg att den var tvungen att få en en pyramid och då i samma veva flytta styrningen , efter lite mätande och funderande så hamnade stången till sist ca 25 cm uppåt och 10 cm framåt med den här "stolpen"

det var omöjligt att inte inspereras av snopron som stod bredvid och
styrstången hamnade ochså snarlikt med den här plattan ..

Plattans väl till tagna bredd är för att få mera plats och bredd mellan pyramidrören i 16 mm chromemolly med justerbara P-ändar ,
jag han knappt skruva dit dom så blev det tidigare totalt utdömda
chassit bättre än nytt !

jag kapade av tanken och behöll främre delen för att få kvar en torpedvägg , de var meningen att bygga en liten alutank på 5-10 liter , crosshuven som jag haft liggande sen 2005 kom nu äntligen till användning

Så blev det iallafall inte utan på hösten kapade till rejäl plåt som jag bultade i lagerbocken och tunnelsidan, efter att jag svetsat alla sprickor i bulken med min nyköpta kinaTIG blev det visserligen bättre , men det gungade fortfarande alldeles för mycket i den utmattade bulken, jag insåg att den var tvungen att få en en pyramid och då i samma veva flytta styrningen , efter lite mätande och funderande så hamnade stången till sist ca 25 cm uppåt och 10 cm framåt med den här "stolpen"

det var omöjligt att inte inspereras av snopron som stod bredvid och
styrstången hamnade ochså snarlikt med den här plattan ..

Plattans väl till tagna bredd är för att få mera plats och bredd mellan pyramidrören i 16 mm chromemolly med justerbara P-ändar ,
jag han knappt skruva dit dom så blev det tidigare totalt utdömda
chassit bättre än nytt !

jag kapade av tanken och behöll främre delen för att få kvar en torpedvägg , de var meningen att bygga en liten alutank på 5-10 liter , crosshuven som jag haft liggande sen 2005 kom nu äntligen till användning
Last edited: