F7 - 03 - Svårstartad när den är varm

Hass

Medlem
1 nov 2010
10
0
1
Hej, jag har en svårstartad F7:a EFI -03. Den går oftast bra att dra igång då den är kall 3-4 ryck sen är den igång. Det är när den är varm det blir värre, då kan den bli riktigt sur och behöver ett X antal drag och lite gas för att starta. Det är som om den går fett. Sen är det även låg på tomgången, hastighetsmätaren är släckt om den går på tomgång.

Har även provat att byta tändstift och det blev bättre ett tag. Men nu är det tillbaka till ovanstående.

Var även ute idag och provade men nu startar den inte alls. Den tände till en gång men blev sedan sur..

Några förslag?

Tack.
 
Last edited:

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Först borde du kolla kompen på den. Är det okey så kan du nog ha dålig stator. Väldigt ovanligt. Men om den är kall så ska den starta på 2 drag, absolut absolut 3 drag MAX om de är riktigt kallt.
 

saftblandarN

Välkänd medlem
9 feb 2010
174
0
6
Övik
Har exakt samma problem med min mountain cat! Går hur bra som helst att starta när det är kallt, men om man kört ett tag och låter den stå fem minuter så krävs det ungefär 8 drag för att den ska gå igång. Tycker det är helt fel med tanke på att det är efi..
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Sådär betedde sig min vmax700 sig när statorn börja ge upp, sen gick högfartsspolen åt fanders efter ett tag......
 

Brämma

Medlem
8 jan 2011
28
0
1
Ljungaverk
hm min Zl 600 efi är lika dan den också! Ska börja med nya tändhattar och stift! Skriv gärn om ni hittar vad som är fel på era!