F7 -03 MOTORPROBLEM Går bra sen går väldigt dåligt efter 3 min VARFÖR??

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
låter som du är på rätt väg , 6 blink är APV:n , men blinkade den 5 ggr tidigare eller räknade du fel ?

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
låter som du är på rätt väg , 6 blink är APV:n , men blinkade den 5 ggr tidigare eller räknade du fel ?
Om APV-motorn är kass, men still in place, kan man spärra upp portarna utan att det går helt åt fan - eller är det STM-prylen som gäller? (men att den går ruttet på botten/mitten, dock orkar på toppen)

Thekeffo

Välkänd medlem
14 dec 2008
152
0
6
Ok.. nu fattade ja..!
ska kolla de imorrn..!

Men bytte iaf den där ***** motorn idag men då började den plötsligt blinka konstant ist, så vi testade att byta ut hela kabelhärvan men den vi fick tag i va bara junk så vi satt tillbaka allt fast med den nya motorn och test startade den men genom att vi bor i lägenhet nu så kunde vi inte gasa ur den nått utan att väcka hela kvarteret..!

Men dock lyste inte lampan nu iaf så vi får se imorrn :hmmmm: !

Ska tilläggas att den gamla motorn va nog trasig för den satt typ helt fast och kuggen i den var väldigt sliten , tillockmed nått kugg borta och de är ju inte bra!

Men som sagt vi får se imorrn!

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Konstant blinkande är varning för överhettning av kylvätska.
Undra om det inte är när det överskrider 72 grader C, för att sedan gå över till ett konstant sken vid 80 grader C? Osäker på exakta temperaturerna.
Kolla över temp.givaren, prova även dra ur den och kör, också att bygla ihop ändarna som går till ECUn.
Kan ju även vara luft i systemet.

Thekeffo

Välkänd medlem
14 dec 2008
152
0
6
Tjena.

Var ner till garaget en sväng idag och drog igång aset.

Den går riktigt på tomgången men när man börjar gasa så börjar lampan blinka. Den blinkar 6 gånger som tidigare.. Sedan när man håller på att leka med gaset så är det något som stryper den vid 5-6 tusen varv. Den går då den ner till tomgång och sedan kan du gasa upp den till samma varvtal igen..

Går det att koppla in servomotorn fel? Så att spelet eller vajrarna kommer fel på något sätt?

Jag har även tagit loss avgasportarna och smörjt upp dom så vajern löper fritt..

Hur löser jag detta? Servomotorn är ju alldeles ny..

Thekeffo

Välkänd medlem
14 dec 2008
152
0
6
Ny dag, nya problem... Snart åker skotern i havet!

Det verkar vara något elfel på den. Instrumentpanelen slocknar ibland vid tomgångskörning. Sedan när man börjar gasa så vaknar den till liv igen..

Varningslampan blinkar bara ibland och utan någon viss interfall. Även den slocknar vid tomgång (när övrigt belysning i instrumentbrädan slocknar).

Kan det vara ett kabelbrott någonstans?

Jag har även provat att byta statorn men utan resultat.

Hoppet för denna skoter börjar sina...

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Ny dag, nya problem... Snart åker skotern i havet!

Det verkar vara något elfel på den. Instrumentpanelen slocknar ibland vid tomgångskörning. Sedan när man börjar gasa så vaknar den till liv igen..

Varningslampan blinkar bara ibland och utan någon viss interfall. Även den slocknar vid tomgång (när övrigt belysning i instrumentbrädan slocknar).

Kan det vara ett kabelbrott någonstans?

Jag har även provat att byta statorn men utan resultat.

Hoppet för denna skoter börjar sina...
Long shot, men har du kollat voltregulatorn?

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
ofta slocknar mätaren om tomgången är lite för låg , några av mina gör så ibland (kommer inte ihåg vilka) , ställ upp den 100 varv så försvinner det ...

jooje

Medlem
21 nov 2008
14
0
1
ö-vik
vet att det är din tändbox som är kass min f7:a hadde samma problem..ring och prata med dhalinsmotor han hjälper dig

Jansson_

Välkänd medlem
11 jul 2007
110
0
6
Sörmjöle :)
Hade samma felkod på min m7 06a de som felade på den var kontakten till voltregulatorn så apv motorn fick fel volt och därför felkoda den.

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
-03:ans mätare har dålig strömförsörjning, den blinkar ofta och vill "boota om" på tomgång.
Är det extremt mykcet eller om du som nu har andra problemn skulle man kunna tänka sig att det är nått med regulatron men det är inte så vanligt.
Du kan ju dubbelkolla alla sladdar.