Förstärkta rullar eller original, qrs?

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.363
163
63
Offerdal, Jämtland
Min helg i blåsjön blev till viss del förstörd då ena rullen i sekundären gick sönder igår så den växlade ju som ett arsle.
Som tur var hade vi med en reservskoter så jag har fått en snabbkurs i att skråa i brant terräng med hårt före med en Polaris 850 155a vilket gick hyffsat bra. Det är ju inte "bara" att hoppa över från en Summit 850 till en Polaris men jag tror jag skötte mig.

Men, vad ska jag köpa för rullar? Original eller förstärkta. Lär ju knappast gå på garanti antar jag. Den har gått 125mil.
 

neden

Välkänd medlem
1 sept 2015
153
32
28
Timrå
Är det garanti kvar på den så lämna in.

Vi råkade ut för samma på en -17 summit 850 i blåsjön för några veckor sedan.. den fick vi bogsera hem då remmen tog i fästet till variatorskyddet.. Det gick på garanti. Risken är ju att man skrotar helixen också..
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.363
163
63
Offerdal, Jämtland
Ska kolla om det går på garanti. Det är en sent uttagen -17 så det är några månader kvar på garantin. Bytte ju helix för 2 veckor sedan och har kört 3-4 mil med den och rullarna såg ok ut då. Jag har dessutom varit försiktig med backen på denna då jag knäckte rullarna på vår andra summit så jag har varit medveten om dess svagheter men det verkade inte hjälpa.
 
Reactions: neden

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.274
124
63
49
Orsa
Har du satt helixen rätt så rullarna sitter vid "backspåren"? låter ju som att helixen sitter fel om den äter rullar på 4 mil