Förlänga matta från 320 till 345, HJÄLP :(

crosstony2

Medlem
28 sept 2010
20
1
3
Umeå
Hej, jag har en Lynx Rave Bigpipe 670.
På denna sitter nu en matta som är 320 cm lång original, vi har skaffat en 345 cm matta.
Frågan är nu hur långt bak måste vi förlänga med förlängings "armen" vi har, det blir ju inte 25 cm längre bak.
Någon som vet som har erfarenhet om detta får gärna ge mig svaret för jag vet inte hur man ska räkna ut detta :p :wof:

Tack på förhand

// Tony
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Enkelt!
25/2= 12,5cm längre bak ska vändhjulsaxeln vara!

Och ja, jag har erfarenhet av detta...
 

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Ja jag byggde förlängningar till en 307 boggie som skulle bli 345... monterade i boggien med matta och sen tog jag bakre axeln drog allt det jag orkade och kompisen mätte.... och det stämde inte alls med vad jag räknat ut.... dock är jag inte så bra på matte men vi båda blev förvånade över resultatet...
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Ja jag byggde förlängningar till en 307 boggie som skulle bli 345... monterade i boggien med matta och sen tog jag bakre axeln drog allt det jag orkade och kompisen mätte.... och det stämde inte alls med vad jag räknat ut.... dock är jag inte så bra på matte men vi båda blev förvånade över resultatet...
Ok..

Så om man är lika dålig på matte som du och tar en kompis till hjälp, då kan man få fram ett resultat som är konstigt och gör en förvånad?!?

Jag tackar för hjälpen ;)
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Ok..

Så om man är lika dålig på matte som du och tar en kompis till hjälp, då kan man få fram ett resultat som är konstigt och gör en förvånad?!?

Jag tackar för hjälpen ;)
:hahaha:

Ett gott skratt förlänger... käften? :becky: