förarbeviset?

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
hur är det då man har det gamla förarbeviset som bara är grönt. måste man fixa det nya eller får man göra på det gamla fortfarande? ska nog till fjälls snart så undrar vad det är som gäller.

gonred

Välkänd medlem
1 sept 2010
136
0
6
Boden
Kör på det gamla gröna tills någon annan information dimper ner i lådan på din folkbokföringsadress.

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
jag har det gröna, senast jag blev stoppad så sa dom inget om det.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
48
Piteå
Det enda som någonsin kommer att krävas av dig är en giltig legitimation. grönt brunt svart eller vitt förarbevis spelar ingen roll....

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Det enda som någonsin kommer att krävas av dig är en giltig legitimation. grönt brunt svart eller vitt förarbevis spelar ingen roll....
De beror ju helt på när ditt b kort är utfärdat, är det efter 2000 måste du ju ha förarbevis för terrängskoter, jag tog mitt 2006, de har kanske ändrat färg nu då. Men jag får inte köra bara på mitt b kort, då det är utfärdat 2008.

TheJo

Välkänd medlem
19 jan 2010
415
0
16
STHLM/Uppsala
De beror ju helt på när ditt b kort är utfärdat, är det efter 2000 måste du ju ha förarbevis för terrängskoter, jag tog mitt 2006, de har kanske ändrat färg nu då. Men jag får inte köra bara på mitt b kort, då det är utfärdat 2008.
Tror han menar att det räcker att kunna legitimera sig för ev. polis.
Så ska ju polisen kunna kolla om du har giltigt bevis.

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Tror han menar att det räcker att kunna legitimera sig för ev. polis.
Så ska ju polisen kunna kolla om du har giltigt bevis.
Exakt, när "Bengen" har konstaterat att du är du, så slår dom in ditt personnummer i datorn, då får dom fram allt om dig, alltifrån förarbehörighet till skonummer (Obs det sista är vi inte riktigt vid än).