Tjena ja vill bara veta om någon har nån erfarenhet om denna boggie går den bra på led lätt att burka med. ?
Kan du berätta lite mer? Hur justerar man den t ex? Är det bara att ändra i dämparna eller kan man justera den på andra sätt? Hur fungerar den för normal körning när man inte klättrar?Det är en bra boggie för rätt ändamål. Dvs effektstarka maskiner och klättring, då vitsen med boggien är att hålla skidorna nere, sen är den också väldigt lätt ca 19kg och verkar hålla bra.
Det som går att justera är dämparna och fjädrarna. Normal körning? Vad är det, led eller? Vi kör ej led så där finns inga referenserKan du berätta lite mer? Hur justerar man den t ex? Är det bara att ändra i dämparna eller kan man justera den på andra sätt? Hur fungerar den för normal körning när man inte klättrar?
tror knappast en iq 600 har 170hk såg en film med den boggieDet som går att justera är dämparna och fjädrarna. Normal körning? Vad är det, led eller? Vi kör ej led så där finns inga referenserbamse får gärna fylla på..
Men att montera en på en indy 340 är helt bortkastat.. visst har man pengarna och bara måste bli av med dom så kanske, men då fattas det 170hk för att boggien ska komma till sin rätt.
jag är på gång att bygga ville bara ha reda på om det nått att åka med på led så den inte blir alltför stuttigOm jag inte minns fel var väl han inne på att bygga en EZ ryde kopia för bra länge sen...kanske det han tagit upp igen....
ja först men det blev för klurigtVa det inte en PPS eller en Monoshock (stavning?) boggie han skulle bygga?
Haha ja just, det fanns oxå på agenda förutprocep nu lugna vi oss lite , det tar faktist ett tag att montera en 4taktsmotor i en 340![]()
Det jag menar är att boggien passar bäst till effektstarka maskiner som gärna skickar skidorna i vädret onödigt mycket med en vanlig boggie. Sen den låga vikten på boggien är en stor fördel. På en 340 behöver man knapast hålla ner skidorna i marken egenskaper på boggien.tror knappast en iq 600 har 170hk såg en film med den boggie
Det lät bättreDet jag menar är att boggien passar bäst till effektstarka maskiner som gärna skickar skidorna i vädret onödigt mycket med en vanlig boggie. Sen den låga vikten på boggien är en stor fördel. På en 340 behöver man knapast hålla ner skidorna i marken egenskaper på boggien.
Men oavsett vilken maskin du än har sett EZ boggien på så är alla maskiner monster jämfört med en Indy 340. IQ rr ligger väl på drygt 120hk, vad har du i din indy? Du har mycket ideer o fantasier, visa bilder på det du gör, alla skulle nog vela se en bild av den legendariska indyn.
Alla grejjer du säger att du bygger, alla pengar du lägger ut o alla ideer du har om att montera hjul till att bygga en mountain.. Lägg ner dem pengarna o den energin på att skaffa en ny maskin så kommer du nog ha 4 gånger så roligt när snön väl kommer..