Elfel på summiten

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.276
125
63
49
Orsa
Behöver nån kunig på el som kan hjälpa mig lite.
Har en summit som vägrar gå på elstart och med batteri kopplat.
Kan dragstarta skotern men ALL el är helt dött, mätarna backen lyset ja allt det är helt svart men motorn går.
Har provat att byta batteri och startrelät utan framgång, har kollat säkringarna (finns det fler än dom som sitter på magsidan?).
Drar jag ur kabeln (kontakten) så skotern blir som en batterilös skoter funkar allt utan problem. vad är det jag missar??
kan ju inte vara statorn för du hade problemet varit kvar även när jag kör "batterilöst" antar jag.
Nån som har stött på detta förut som kan hjälpa mig
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.276
125
63
49
Orsa
Yes korrekt.
du kan ju dra ur kablaget som sitter extra när du har elstart och då fungerar allting som det ska men inte med elstarten ikopplad.
misstänker kortis nånstans.
Blev less idag och plockade ut allt så nu är skotern elstart och batterilös =)
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
När du har batteriet inkopplat och motorn igång, laddas det då? Mät batterispänningen och se om den går upp då motorn startar.
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
undra jag sa flundra vad i hellskotta du lyckats med. Är det eftermonterat? har läst om en som monterade in fel kabel i säkringshållaren och det blev nå liknande fel, dock inte med att allt lyse osv inte fungerade..
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.276
125
63
49
Orsa
Har eftermonterat ett färdigt kit och det är helt omöjligt att misslyckas med inkopplingen då kabeln bara passar på ett ställe (8 poliga vid oljeburken) =)
har haft det ikopplat hela förra säsongen plus tills nu och har fungerat klanderfritt.