EDGE som dog

A

a

Min edge 600 -02 bara dog uutan förvarning, det var en varm dag och den hade gått rätt hårt..överhettning?
finns det något som känner av i fall den går varm och automatiskt stänger av den?
Efter den fick svalna i 10min så gick den klockrent igen..
nån som vet vad det kan ha berott på?
 
?

??

Dålig skoter, klarar inte av att köra på hårda spår !

Dom har snålat på extrakylaren.
 

ante3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
65
0
0
Det stämmer att den nog har brytit tändningen. Den gör det för att inte skada motorn. Bra grej det där.
 
D

Dalmas

Har själv en 600 X -02, övertemplampa tändes första gången i helgen. Man kan ju fundera på om det finns bidragande orsaker till detta, menar det var fler maskiner ex 700 X -02 som inte hade problem.

Har det vart några kända problem med termostat,pump . Man tycker att Polaris borde ha nogorlunda tilltagna system med tanke på marknade dom är designade för med ledåkning som är i USA ..


Men man får väl bygga om lite för att öka flödet och ev extra kylyta om inte annat

Tips / ideer ?

Nyfiken
 

bengan2

Prospect sledder
1 jan 2000
3
0
0
själv har jag en edge 600x -02:a. Kör mycket efter led men jag har aldrig fått den att gå varm. Den är helt original.
 
G

Guest

Min -02 600 edge går varm, om jag kör på med skjuts i fjällen....där det är uppför en längre bit i lungt tempo.

Var bara min som gick varm :-( av 5 skotrar av olika märken.
Fast det gick bra när det var mindre uppför.
 

Melvin

Aktiv medlem
1 jan 2000
58
1
1
Visit site
Jag själv kör en Edge 800-02. Hittills har den inte gått varm, har bara varit ut 3 svängar med den i och för sig.
Däremot gick kompisen Lynx -03 varm under helgen, så vi fick sätta oss ner och vänta på att hans maskin svalande lite.

Det gäller väl att försöka ta sig en lite avstickare ut i mjuksnön då och då, finns annat som inte mår så bra av bara ren ledkörning, typ slidsen till exempel..
 
E

EDGE 500

Min 500 edge 01 är lite känslig åker man på hårda leder så lär man ta en svänga utanför då och då annars blir det varmt....