Hej, jag har en Ski-Doo Summit 583 från 96 som jag är lite fundersam på om jag ska dreva om.
Har 22-44 orginal och funderar på att byta till 20-44. Jag skulle då tappa 10% toppfart men få en märkbart starkare maskin, teoretiskt sett enligt åf.
Är det någon som provat nåt liknande på en summit el. liknande och hur upplever ni skillnaden?
Tycker skotern går ganska bra, men lite mer acceleration skulle inte skada...
Tycker även den är lite klen om de går lite tungt, vill gärna bränna remmen lite då. Om jag tappar några få km/h i toppfart kvittar, kan ändå aldrig utnyttja den här hemma, sen har man ju inte en summit för att rejsa på sjön heller...
Så kom med åsikter och erfarenheter och vad ni tror om det hela, kommer jag märka stor skillnad?
MVH// Tobbe
Har 22-44 orginal och funderar på att byta till 20-44. Jag skulle då tappa 10% toppfart men få en märkbart starkare maskin, teoretiskt sett enligt åf.
Är det någon som provat nåt liknande på en summit el. liknande och hur upplever ni skillnaden?
Tycker skotern går ganska bra, men lite mer acceleration skulle inte skada...
Så kom med åsikter och erfarenheter och vad ni tror om det hela, kommer jag märka stor skillnad?
MVH// Tobbe