Diamond Drive Service

Laaf

Välkänd medlem
25 jan 2010
344
0
16
Närpes, Finland
Fick lagren i tisdas, bytte dem ikväll och skulle fylla på olja, skiten pissade rakt genom vid utgående axel. Någon av packboxarna måste ha tagit stryck fast man var så försiktig och använde riktig press.
 

risen

Välkänd medlem
11 jan 2009
190
0
6
Bodbyn
Fick lagren i tisdas, bytte dem ikväll och skulle fylla på olja, skiten pissade rakt genom vid utgående axel. Någon av packboxarna måste ha tagit stryck fast man var så försiktig och använde riktig press.
var då en himla otur.
Själv ska jag väl ta och montera ihop min DD ska bara köpa packningsklister och kleta på :)
Såg att det var typ loctite på skruva till DD ska man smeta på det igen kanske? eller? känns ju ändå som man kommer ta ut DD en gång per säsong så.
Och ska det vara något slags fett på utgående axeln in mot mattan? tycker det ser ut som det var det iaf :)?
 

Laaf

Välkänd medlem
25 jan 2010
344
0
16
Närpes, Finland
Okej, läckaget berodde på en idiot som monterade lådan, jag. De 2 packboxarna på utgående axeln hade jag av misstag bytt plats på så det tätade inte som det skulle. Åker in på en hydraulfirma imoron nära jobbet som har en otrolig samling packboxar och fixar nya :)

Jag hade inte locktite på mina torxskruvar om det är dem du menar? Enda som var där var silikonrester från packningen. Och troligen kommer jag öppna den varje säsong så länge jag äger skotern så jag tror jag hoppar över locktite på torxskruvarna.
Tänker nog sätta lite fett på utgående axels splines, så inte skiten rostar fast främst.
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Ingen som vet vad det är för slags olja original? Vem gör den
Jag har analyserat den och det liknar inte nått annat jag har sett för en sån applikation, har även visat testresultaten för Lubrizols ledande expert på kuggsmörjmedelsadditiv och de hade inte nån aning heller...
Jag har fått för mig att man även ska täta baakom DD mot tunneln efterom det gärna kommer in vatten där när man kör på vatten.
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Varför öppna varje säsong och kolla? helt raaaat kan väl ddn ändå inte vara:confused: nån kvalite måste de va på grejjerna..:hello:

Var lätt och göra ett oljebyte om man tippade skotern, tänk bara på att ha mindre än halvtank
 

Laaf

Välkänd medlem
25 jan 2010
344
0
16
Närpes, Finland
ProSled: Såå mycke jobb är det inte att öppna och känna på lagren och se, gör hellre det än rensar drev för flera 100€ i onödan. Tid finns det mycket av ändå :D
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
haha, nöjde mig med att byta oljan bara iallafall.. var packningsklister där så antar att nån har varit där förut och kolla.
har du fått nån ordning på rembytena? tog bort alla brickor och den där ringen men går ändå inte att få isär sekunädren, och den är hård att trycka isär pgr. hårdare sek. fjäder
 

Laaf

Välkänd medlem
25 jan 2010
344
0
16
Närpes, Finland
Det är packningsklet standard på de tidigare DD husen.
Det är bara att ta bort shimsarna och o-ringen och gänga in den tills den bottnar, jag hade inga problem att få på och av remmen då. Har ändå nu en Black Diamond Xtreme justerare i alu som man gängar in och ut och sen låser med medföljande insexbult som ersätter originalbulten för sekundären. Skall då se om det blir lättare att öppna sekundären :)
 

Laaf

Välkänd medlem
25 jan 2010
344
0
16
Närpes, Finland
Såja, 2 nya tätningar i DDn, sen ihoplimmad och idag fyllde jag olja och monterade, spännde mattan, allting gick finemang. Inget missljud från DDn iaf, hade inget förut heller :D