Dess strul?? Enduro 700sp- 01

Ludde82

Aktiv medlem
9 jan 2010
54
0
1
Rådmansö
Desslampan blinkar till vid start och skotern startar i stöldläge.. sen när ja "juckar" runt lite med Dömansgreppet slutar den blinka och börjar gå att varva, men den går orent.. Nu undrar ja om Dessen fortfarande står i nåt säkerhetsläge då? För att det känns som när ja har tur och lyckas ha dessen "nollad" från start så går den som den ska...

Var får man tag i ny "dess dödmansgrepp" ? Och kan ja beställa nytt sånt eller måste hela dess systemet bytas?? Ja tänkte om det bara är att beställa nytt dödmansgrepp är ju inte säkerhetssystemet så bra:hmmmm2:
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Du tar med dig skotern till din återförsäljare, så programmerar dom en ny nyckel till dig för runt en tusenlapp...
 

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
På min skoter måste jag ibland jucka på "dödmansgreppet", men nog varvar motorn bra igen efter att den lilla röda lampan slutar blinka.
 

Ludde82

Aktiv medlem
9 jan 2010
54
0
1
Rådmansö
har kommit fram till att den bara surat ner sig.. kör på högvarvsstift och det tar ett tag innan ja juckat dödmansgreppet tillrätta...
 

Nafas

Välkänd medlem
3 nov 2009
190
0
16
Sorsele
hade bekymmer med min dess men det va mest att den blinka lite titt som tätt och fick gnugga till den ibland men min kabelstam från mätarna till där den är delad vid stötdämparen såg ju förjävlig ut.... ihop skarvad med hylsor å tejpad + på 8 olika ställen va koppartrådarna framme så dom tog i varandra... snacka om billig lagning av den som haft den tidigare men nu är det fixat med nya kablar...
 

Foerhued

Medlem
25 dec 2010
8
0
1
Kramfors
Måste man ha den dära dödmansgreppet? Kan man inte koppla förbi det så att "Tändingen" är på helatiden? För den där nöts ju varje gång man sätter i och tar ur den, då är det lika bra att alltid ha den i...