delning på matta

Mr_Ed

Välkänd medlem
2 mar 2008
358
0
16
Haloj håller på o letar matta till min skoter o ja tror jag har 2.52 men mattan jag har på G är 2.86 är det nå som e hyfsat enkelt o fixa? o inte allt för dyrt
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
hörru jocke(lill)gubben, man går på 2.52 om man vill ha vassare inkopplings förmågor i snö, slask mm. du får en sträckt matta jmf med 2.86. så att säga finner jag inga fördelar att sätta 2.86 /Tomas

för det första så förstår jag inte vad du snackar om...:hmmmm: ser du problem med att köra med slakare matta?

vad är det för skoter?
mattlängd?

har du en kort rev, så har du fått tag på en matta som varit på en xp, XP mattan e 305 lång och din 2.52 matta är 307 lång men nu vet jag inte om det inte passar eller inte kanske gå att få till längden på något vis men jag skulle säga till dig att skaffa en matta som passar din skoter utan massa tjorv!!!
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
hmmm...mycket svammel här....skillnaden mellan 2.52 och 2.86 tror jag inte är märkbar. Kortfattat kan man säga att det är lite fler kammar på en 2.52 jämfört med en 2.86...om det är en fördel eller inte beror ju på vad det är för mönster på mattan. Det som talar för en 2.86 matta är att den är något lättare(pga av färre kammar och större hål) men skillnaden är ju inte märkbar på något sätt. jag skulle göra det som är billigaste.....dvs har jag en ny matta med 2.86 delning så skulle jag byta drivhjul, kanske passa på att köpa non slip om det inte sitter på. Men är det mer ekonomiskt att byta till en 2.52 matta så skulle jag göra det. Skillnaden på arbetet är ju just att byta själva hjulen på drivaxeln, drivaxeln måste ju bort i vilket fall.