Dags att förändra attityden!

Status
Stängd för vidare inlägg.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Det är kul att gasa, tyvärr blir förbuds ivrarna bara fler och fler. Använd sunt förnuft.

Ingen alkohol i samband med körning, kräv lika från dom andra som är med.

Håll igen på gasen när det finns skidåkare, djur och andra människor i närheten.

Ska man ta en öl eller två vänta till bastun på kvällen och låt skotern stå.

Kör inte efter skidspår eller i slalombacken.

Måste man följa en väg eller gångväg, håll nere på hastigheten.

Respektera förbuds områden, är det led igenom håll er till den.
Bara att inse gör vi inte det så försvinner leden.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Man tror fan inte det är sant.
Man kan nog med stor säkerhet påstå att denna widell1111 har nog redan ett antal hjärnceller borta
Det han inte tycks fatta är att förutom han själv kan komma till skada pga sitt öldrickande i sb med skoterkörning men att han utsätter andras liv o lem är tamigfan oförlåtligt!!!!!!
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Polaris_Glenne men framförallt widell1111...skärp er nu..om ni inte drar skit över oss yngre förare så drar ni skit över Sundsvall.

En lågoddsare är att ni är kompisar och är ute och kör tillsammans.
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
jag förstår inte varför folk blir så kinkiga... jag tar hänsyn till andra.. jag kör så lungt som möjligt om man skulle råka behöva köra på vägen en kortare sträcka eller liknande, jag kör INTE på elljusspår, jag kör väldigt sällan skoter på nätterna, kör jag hårt så är det inte mitt lband massa hus osv osv... sen händer det att man är utanför leden och leker ibland.. men det gör nog näst intill alla! så vad är problemet?
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Att många tycker att det är okay att köra efter man har druckit.
Att flera använder eftermarknadsslutburkar som låter skräp(väldigt högt) och stör onödigt.
Att flera kör på områden där skoter är totalförbjudet.

Det du beskriver att du gör är enligt mig inget problem, men långt ifrån alla kör som dig.

joo men en del verkar bli kinkiga på mig för att jag skrev att jag tycker en del bryr sig för mkt.. men bara för att jag tycker så, så är det ju ingenting som säger att jag kör som en idiot och stör osv osv för det :)
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
joo men en del verkar bli kinkiga på mig för att jag skrev att jag tycker en del bryr sig för mkt.. men bara för att jag tycker så, så är det ju ingenting som säger att jag kör som en idiot och stör osv osv för det :)
Varför många bryr sig, är väl för att man inte vill att ett fåtal otänksamma skoterförare ska lyckas förstöra ytterliggare för dom som vill kunna åka snöskoter lagligt.

Vem är det som avgör när man kör som en idiot och stör ?
Den som kör, eller den som blir störd ?
 
D

Deleted member 9532

Detta är ett ämne som kommer att tjaffsas om i årtionden, eller, ja, så länge skotern finns. Det finns alltid en skoterhatare vart man än är, och det finns inte så mycket att göra åt mer än det lilla man kan göra. Lätta på gasen i Tätbebodda områden och vara glad och trevlig även mot de som klagar!
 

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Nu när jag tänker efter så är jag inte så laglydig.. =/ Jag är värre än vad jag själv trodde. Igår tog jag tex en sväng förbi min gamla barndomsskola, där min gamla lärare kom ut och växlade ett par ord med mig. Rätt osmidigt av mig, men får tänka lite längre nästa gång.
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
jag förstår inte varför folk blir så kinkiga... jag tar hänsyn till andra.. jag kör så lungt som möjligt om man skulle råka behöva köra på vägen en kortare sträcka eller liknande, jag kör INTE på elljusspår, jag kör väldigt sällan skoter på nätterna, kör jag hårt så är det inte mitt lband massa hus osv osv... sen händer det att man är utanför leden och leker ibland.. men det gör nog näst intill alla! så vad är problemet?
tycker det är lite dumt att klaga på buskörning osv... syftar inte på er, men dom som klagar i tidningar osv... ligger jag och sover och vaknar av en skoter som kör som en dåre på läggdan bakom mig så tycker jag bara att det är kul att folk åker skoter dygnet runt :)... sen kan jag inte klaga heller för den delen för jag kör inte så lungt själv heller :)

sen tycker jag att det är ju bättre att folk är ute och åker skoter oavsett tid på dygnet osv än att som ska supa sig redlös och leva rövare på stan, knarka eller vara ute och själa, men tyvärr så tänker nog inte dom som klagar så :(
har du någon aning vad du skriver? jag hoppas verkligen dom tar dig och widell.
hade jag varit forumpolis här så hade jag bannat er för alltid. såna idioter behöver vi inte här utan vi kan istället göra av med dom..

det är INTE okej med alkohol/droger med samband motordrivna fordon.
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
har du någon aning vad du skriver? jag hoppas verkligen dom tar dig och widell.
hade jag varit forumpolis här så hade jag bannat er för alltid. såna idioter behöver vi inte här utan vi kan istället göra av med dom..

det är INTE okej med alkohol/droger med samband motordrivna fordon.

Läs igen vad han skrev :rolleyes:

Då han sa att de är bättre att dom kör skoter på nätterna ÄN ATT supa, slås, vandalisera, sno saker mm
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
har du någon aning vad du skriver? jag hoppas verkligen dom tar dig och widell.
hade jag varit forumpolis här så hade jag bannat er för alltid. såna idioter behöver vi inte här utan vi kan istället göra av med dom..

det är INTE okej med alkohol/droger med samband motordrivna fordon.

jaa jag vet precis vad jag skriver... det jag menar är att jag brukar inte köra speciellt lungt ibland men jag brukar ta hänsyn till andra, till vägar, till elljuspår osv osv endå!!!... jag menar säg nån ungdom som kör lungt då?!.. jag menar bara för att man kör lite hårt så betyder inte det att man INTE kan ta hänsyn till andra, inte köra på elljusspår, vägar osv!!!

sen har jag alldrig nämt nått om att köra och dricka sammtidigt så dra inte in mig på det!!!

jasså, personligen tycker jag att man klarar sig bättre utan sånna ***** moralkärringar som dig på sånna här forum! ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.