Dags att förändra attityden!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Qnage

Välkänd medlem
7 jan 2008
156
0
6
Luleå
Läste om ännu ett exempel på folk som inte tänker efter. :hmmmm: Chicken race mot ett malmtåg. Hoppas det finns nån som tar dem i örat efteråt. :mad: http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=81760&cat=1&pageIndex=0&arkiv=False


Här är förresten bra artikel. "Samverkan bättre än förbud" http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=3074684
De dära måste ha varit nå "coola POJKAR" som tyckte de var roligt att få en adrenalinkick, seriöst såna dära borde inte få köra skoter...
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Ähhh ni låter som några moraltanter !!! korsa nått skidspår spela roll?!?! ta nån öl lev livet !!! man lever bara en gång ... vissa regler ska man strunta i..
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Ähhh ni låter som några moraltanter !!! korsa nått skidspår spela roll?!?! ta nån öl lev livet !!! man lever bara en gång ... vissa regler ska man strunta i..
Problemet med dig och ditt synsätt är att du kan skada/köra ihjäl någon annan men det kanske är för mycket begärt att du skall fatta det........
 

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Problemet med dig och ditt synsätt är att du kan skada/köra ihjäl någon annan men det kanske är för mycket begärt att du skall fatta det........

Ähh! man möter en skoter i veckan här där jag bor typ:) ingen risk...

nu får ni allihopa ge er ! finns större bekymmer ...
 

Snödykaren

Välkänd medlem
4 jan 2008
168
0
6
Borlänge
Jag skulle aldrig våga åka utan försäkring. Vet ju att skulle jag göra det så är det 100% garanterat att jag smäller skotern eller gör något annat dumt.
 

_hjorten_

Välkänd medlem
29 okt 2007
162
0
6
Borlänge
Håller med..synd att det finns ett fåtal som förstör ryktet så förbannat mycket med tex bus körning i bebyggelse, fyllekörning m.m!

Widell1111: Klart att man får tycka anorlunda men det kan väl vara bra att hålla sig till lederna för det retar upp folk mer än vad man tror tyvärr! ..och det där med att dricka öl och köra skoter tycker jag inte är en sån bra ide! Och om du fortsätter med det så är det tragiskt att du ska vara en av dom få som förstör ryktet för oss andra!!!
Brukar även ha som regel när man möter hästar m.m efter leden att slå av skotern..små åtgärder som många är otroligt tacksamma över och man kan få upp ryktet för oss skoter åkare!

/Martin
 

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Ähhh ni låter som några moraltanter !!! korsa nått skidspår spela roll?!?! ta nån öl lev livet !!! man lever bara en gång ... vissa regler ska man strunta i..
Ja men se till att det blir ett långt liv 7 av 10 som omkommer har tagit några öl o tydligen levt livet tuvärr levt livet färdigt för deras del dom har fått en etta med jordvärme.
Hoppas att inte du får en etta med jordvärme.
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
tycker det är lite dumt att klaga på buskörning osv... syftar inte på er, men dom som klagar i tidningar osv... ligger jag och sover och vaknar av en skoter som kör som en dåre på läggdan bakom mig så tycker jag bara att det är kul att folk åker skoter dygnet runt :)... sen kan jag inte klaga heller för den delen för jag kör inte så lungt själv heller :)

sen tycker jag att det är ju bättre att folk är ute och åker skoter oavsett tid på dygnet osv än att som ska supa sig redlös och leva rövare på stan, knarka eller vara ute och själa, men tyvärr så tänker nog inte dom som klagar så :(
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Ähhh ni låter som några moraltanter !!! korsa nått skidspår spela roll?!?! ta nån öl lev livet !!! man lever bara en gång ... vissa regler ska man strunta i..
Om det är så trist att köra skoter så du måste droga dig då är det väl bättre att sälja maskinen, vi andra behöver ingen stimulantia, vi får kicken av skoteråkningen
 

elBjurro

Aktiv medlem
4 feb 2006
54
0
1
tycker det är lite dumt att klaga på buskörning osv... syftar inte på er, men dom som klagar i tidningar osv... ligger jag och sover och vaknar av en skoter som kör som en dåre på läggdan bakom mig så tycker jag bara att det är kul att folk åker skoter dygnet runt :)... sen kan jag inte klaga heller för den delen för jag kör inte så lungt själv heller :)

sen tycker jag att det är ju bättre att folk är ute och åker skoter oavsett tid på dygnet osv än att som ska supa sig redlös och leva rövare på stan, knarka eller vara ute och själa, men tyvärr så tänker nog inte dom som klagar så :(
Är du blåst på riktigt?

Om jag ska upp å jobba kl.5 en tisdagsmorgon så är jag inte ett dugg glad om nån snorunge kör omkring me sin snöskoter utanför mitt hus mitt i natten.
Jag vaknar inte med ett leende och springer ut me en hundring så han kan åka å tanka lite.

Felet med folk är att dom inte tänker ett dugg framåt, utan enbart kortsiktigt och själviskt.. mig mig mig.. jag jag jag.. tänk på andra människor för engångs skull.

Bara för att NI tycker att det är ok att folk uppför sig hur som helst, kan jag lova att den stora massan i vårt avlånga land inte gör det.
Vilket i sin tur uppmärksammas av de som lagstiftar och hittar på nya förbud hela tiden.. kalas.. snart är det totalförbjudet att köra snöskoter förutom på inhängnade områden.


Jamen de äää inga snuuutar här dää ja åååk ändå, bräker väl nån hormonstinn teen snart.. nämen nu var vi där igen.. jag jag.. en dag är du inte 17bast å dum i huvet.. du kommer växa upp du med.. tro det eller ej.

Peace out..
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Är du blåst på riktigt?

Om jag ska upp å jobba kl.5 en tisdagsmorgon så är jag inte ett dugg glad om nån snorunge kör omkring me sin snöskoter utanför mitt hus mitt i natten.
Jag vaknar inte med ett leende och springer ut me en hundring så han kan åka å tanka lite.

Felet med folk är att dom inte tänker ett dugg framåt, utan enbart kortsiktigt och själviskt.. mig mig mig.. jag jag jag.. tänk på andra människor för engångs skull.

Bara för att NI tycker att det är ok att folk uppför sig hur som helst, kan jag lova att den stora massan i vårt avlånga land inte gör det.
Vilket i sin tur uppmärksammas av de som lagstiftar och hittar på nya förbud hela tiden.. kalas.. snart är det totalförbjudet att köra snöskoter förutom på inhängnade områden.


Jamen de äää inga snuuutar här dää ja åååk ändå, bräker väl nån hormonstinn teen snart.. nämen nu var vi där igen.. jag jag.. en dag är du inte 17bast å dum i huvet.. du kommer växa upp du med.. tro det eller ej.

Peace out..

person påhopp, ajaj tror jag inte är tillåtet på forum :bootyshake:



hade du bott här där jag bor så hade du nog fattat vad jag menar, visst här buskörs det och de ena med det andra, men det går inte speciellt många skotrar förbi här, och när det för en gångskull skulle råka åka förbi nån på en lördag natt till exempel så bryr man sig inte speciellt mkt...

ska jag växa upp? detsamma du, person påhopp är ju absolut inte alls barnsligt :stupid:

och en fråga till, så du tycker det är bättre att ungdomarna super sig full och gör bort sig, slåss och härjar, knarkar, själ och har sig än att dom är motorintresserad och åker lite skoter?
 

moparman

Välkänd medlem
7 jul 2007
398
0
16
Örrbacken (Docksta/ö-vik)
Visst ska man följa lagar å förordningar, men som med alla lagar så finns det alltid en del som bryter dom... Och vissa lagar kan ju anses som fåniga å onödiga. Förmodligen så har dom flesta, eller i alla fall några... gått mot rött nån gång, kört över hastighetsbegänsningen, inte haft bilbälte, köpt hembränt... o.s.v. inte alvaliga lagöverträdelser, men dock fortfarande olagligt. Och som jag ser det, så är det nog en attitydförändring som krävs, för oavsett vad lagen säger så gör folk som dom vill... personligen bryter jag lagen varje dag när jag åker min volvo 245 med v8... den är nämligen inte regbesiktad ännu... å den lagen tänker jag fortsätta att bryta tills det är besikningsdax, då regbesiktar jag ( till å med försäkringsbolaget struntade i vad jag har för motor... jag har frågat)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.