Jo men det har inte så stor betydelse om den stannar eller går på tomgång...den stannar ju i båda fall. Kan säga det är väldigt få som monterar "dödmansgrepp" på en skoter, jag känner ingen..inte ens sett nån.Klart man ska ``dödmansgrepp´´ alltid bra med lite extra säkerhet utifall man trillar av.
/
Bola....
kan du forska lite mer i detta och återkomma när du VET vad de heter?då moderna skotrar ha ett såkallt säkerhetsgrej så att de går inte å gasa om skotern känner av en frysning![]()
de sittar iaf i gashandtaget på polaris vet inte hur de är på andra skotrar. de sitter 2 kontakter i handtaget och om de är fruset så dör skotern för att inte båda kontakterna är intrycktakan du forska lite mer i detta och återkomma när du VET vad de heter?
kanon bra där fru nilsson, men jag hoppas för detta forums och din egen skull att ditt andra inlägg på detta forumet inte är lika värdelöst som ditt första. De där är inte så svårt att lista ut, hur den fungerar allså eller vad systemet heter för den delen.de sittar iaf i gashandtaget på polaris vet inte hur de är på andra skotrar. de sitter 2 kontakter i handtaget och om de är fruset så dör skotern för att inte båda kontakterna är intryckta
kan du forska lite mer i detta och återkomma när du VET vad de heter?
Då får jag väl be så hemskt mycket om ursäkt för mina "spekulationer". Jag kan ju omöjligt veta vad andra personer på detta forum vet och inte, eller?kanon bra där fru nilsson, men jag hoppas för detta forums och din egen skull att ditt andra inlägg på detta forumet inte är lika värdelöst som ditt första. De där är inte så svårt att lista ut, hur den fungerar allså eller vad systemet heter för den delen.
, poängen med mitt inlägg var att pro_fxr skulle få visa att han kunde säga exakt hur de funkade och vad ex. polaris kallade detta system, om de nu finns ett givet bamn. De som alla här vill veta är fakta, spekulationer är värdelösa allt för ofta när vi håller på med de dyra leksaker vi har...
På Yamaha heter det T.O.R.Sheter är väl inte så svårt att komma på? frysskydd? gashängsbrytare..ja fantasin flödar om man vill..
sen vad olika märken kallar den är ganska ovesäntligt då principen som räknas..
som ovanstående skriver så bryter polaris genom en brytare eller två vid gasreglaget..alltså CDIn känner av om förgasarna har trotteln uppe och gashandtagets brytare är intryck..
skidoo har jag ingen koll på hur just deras fungerar..men dessa har ju denna nödstopplina. iaf alla med dess (rätta mig om ja har fel???).
min Phazer FX hade nånting vid trotteln som kände av om Wiren blev för spännd eller de var is osv..
har du aldrig sett skotrar som går på bana ?Jo men det har inte så stor betydelse om den stannar eller går på tomgång...den stannar ju i båda fall. Kan säga det är väldigt få som monterar "dödmansgrepp" på en skoter, jag känner ingen..inte ens sett nån.