Då har det hänt igen Skoter tjuvar.......

N

Nordik_power

Håller inte med! har bara bra erfarenheter från luleå polisen när polarens skoter vart stulen. Jämfört med skåne polisen (där jag är från).

Dom var på plats och kollade efter några "spår" efter ett par timmar. Plockade upp snusprillor som dom skickade på dna analys.

Sen när vi var ute o följde spår på natten ringde vi dom när vi hittade en liknande skoter på en bakgård och dom kom inom 5minuter o var med när vi gick bak o lyfte på överdraget. Så kan inte riktigt hålla med där och på "växlen" skickade dom oss rätt direkt inte som hemma i skåne där man fick ringa 20nummer innan man kommit rätt. Samt meddelande dom radion som sa till almänheten. Förväntade jag mig inte när det var en skoter stöld som ändå måste vara relativt vanligt här.

Men handlar väl helt om vem som man pratar med. Finns ju bra och dåliga poliser överallt.
håller inte med dig för att i sommras var jag i stan med lite folk och en av mina polares brud hade just blivit av med sin vespa så kommer det en likadan, som är sprayad svart och tjuvkopplad så ringde vi snuten men dom kom först 40 minuter senare när dom var borta, det var vid kulturens hus vespan stog och det är ca 300 meter från polis station till kulturens hus, För jävligt ..
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Senaste i helgen kom en idioit i merca utan regplåtar och körde på gågatan...säger ju en del. Inte mkt ordning i Luleå.
Har själv en anmälan där, man får ringa med jämna mellanrum och påminna dom, irriterande som fan , hur svårt kan det va ?
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Extraljus, Luleå, Scandic behöver jag säga mer. Polisen tog emot min anmälan och sa att det var ett poppis ställe för att tappa lysen på.
Mina kostade 7000:- Lightforce..... (tror det var 2007)
Lider med er alla som drabbas och tyvärr så kommer premierna att höjas som påföljd.
Ni som vet nåt om detta sätt dit dom få personer som sabbar för ass alla! Hur många av alla skoterfilmer på internet med misshandlade skotrar är köpt med egna surt förvärvade pengar...

JÄ*** PACK!!!
 
N

Nordik_power

Senaste i helgen kom en idioit i merca utan regplåtar och körde på gågatan...säger ju en del. Inte mkt ordning i Luleå.
Har själv en anmälan där, man får ringa med jämna mellanrum och påminna dom, irriterande som fan , hur svårt kan det va ?
haha vad var den för färg ? och vad var det för merca ? XD
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
haha vad var den för färg ? och vad var det för merca ? XD
Haha en sån där merca vars ägare oftast saknar hjärna :evil:
Den typen av bil man åker då man inte har råd med en riktigt bil :eviltongue:

Har en känsla att du känner dig träffad :)
 

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
Haha en sån där merca vars ägare oftast saknar hjärna :evil:
Den typen av bil man åker då man inte har råd med en riktigt bil :eviltongue:

Har en känsla att du känner dig träffad :)
vi har bara haft mercedes i familjen å ja har ägt en hel del mercor å de fan dom mest driftsäkra bilarna som du hittar för dom pengarna (iaf diesel)... alla kanske inte vill belåna sej upp över öronen elle trivs bättre i en "äldre" bil!
 

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
vi har bara haft mercedes i familjen å ja har ägt en hel del mercor å de fan dom mest driftsäkra bilarna som du hittar för dom pengarna (iaf diesel)... alla kanske inte vill belåna sej upp över öronen elle trivs bättre i en "äldre" bil!
Precis! har du ägt nån W126:a ? :D eller W123 ? :)