Då har det hänt igen Skoter tjuvar.......

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Fan vad tungt och gå och vänta på sin nya maskin, och så går den och blir stulen.

Skulle bli lagomt less.
 
3 feb 2008
16
0
1
Luleå
Tre skotrar hittade

LULEÅ.

Natten till måndagen genomfördes en större skoterstöld i Luleå. Mellan 7 och 10 skotrar av märket Skidoo stals.
På måndagseftermiddagen hittades tre skotrar i skogen. Det är oklart om dessa tillhör tjuvbytet från Kalix Maskin på Torpslingan, men de kan eventuellt göra detta.



:rock:
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Luleå har blivit en riktigt håla, först SXR'en sen två Arctic på ett släp och nu en 7-10 maskiner från en handlare. Räkna med att premien stiger i luleå till nästa år...
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Sålde ett mattlås som jag hade liggandes idag. Killen som köpte skulle ha det till sin nya Vector LTX.. deras gamla läs vecko gammal maskin hade blivit stulen... EN VECKA fick den vara ifred.

Så beggade LTX prylar.. ring snuten
 

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Fyfan vad surt :( är ju sjukt vad stölder de är nu alltså, Lule som sagt har drabbas jävligt mkt på de senaste 2 veckorna typ. Hoppas dom hittar alla och tar fasst idioterna!
 

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
Man ska göra som en gubbe i vigge gjorde han satt å vänta på dom han med fågelbössa 22 magnum!! Ett ***** drag i dom skotten. haha han sköt ena jäven i låre haha.
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Man ska göra som en gubbe i vigge gjorde han satt å vänta på dom han med fågelbössa 22 magnum!! Ett ***** drag i dom skotten. haha han sköt ena jäven i låre haha.
Det är ju så man ska göra med dem... fast bättre i knät :)
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Skulle inte förvåna mig om det till stor del är samma gäng som genomför det mesta av skoterstölderna.

För ett tag sedan blev jag av med extralysena på bilen. Stod parkerad vid Scandic Hotell (Luleå)

Kvällarna före och efter hade flera bilar råkat ut för samma sak.

Massor av extralysen borta, just från deras parkering.

Vi f-n är det samma gäng som utför det varje natt.

Blir så jäkla arg på de som inte kan skilja på ditt & mitt!
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Skulle inte förvåna mig om det till stor del är samma gäng som genomför det mesta av skoterstölderna.

För ett tag sedan blev jag av med extralysena på bilen. Stod parkerad vid Scandic Hotell (Luleå)

Kvällarna före och efter hade flera bilar råkat ut för samma sak.

Massor av extralysen borta, just från deras parkering.

Vi f-n är det samma gäng som utför det varje natt.

Blir så jäkla arg på de som inte kan skilja på ditt & mitt!
Det bästa av allt är snuten i Luleå inte gör ett skit åt detta.
Blev drabbad av stöldförsök på mina och skadegörelse på bilen.

Dom la ner skiten efter 5 min, inga spaninsupplsag.

Jag kolla upp det hela och efter ca 30-60 minuters jobb har nu snuten fått REGNR på bilen som var där och härjade , ett vittne och hela skiten på film.

Nu har det gått över en vecka och inte ett skit har jag hört.
Hur svårt kan det vara ?

Rep av bilen gick på 15 laxar... 2 för mig... :mad:

En annan sak som gör en förbannad också är "kvällarna innan hände det osv osv."
Hade jag ägt hotellet så hade jag fan sett till att ta dit vakten då....

Som boende hade jag krävt hotellet på ersättning, ska fan inte hända dagarna efter om och om igen.
Men Luleå snutarna har blivit djävligt slöa när det gäller vardagsbrott.
 

nilltre

Medlem
4 dec 2008
6
0
1
Luleå
Det bästa av allt är snuten i Luleå inte gör ett skit åt detta.
Blev drabbad av stöldförsök på mina och skadegörelse på bilen.

Dom la ner skiten efter 5 min, inga spaninsupplsag.

Jag kolla upp det hela och efter ca 30-60 minuters jobb har nu snuten fått REGNR på bilen som var där och härjade , ett vittne och hela skiten på film.

Nu har det gått över en vecka och inte ett skit har jag hört.
Hur svårt kan det vara ?

Rep av bilen gick på 15 laxar... 2 för mig... :mad:

En annan sak som gör en förbannad också är "kvällarna innan hände det osv osv."
Hade jag ägt hotellet så hade jag fan sett till att ta dit vakten då....

Som boende hade jag krävt hotellet på ersättning, ska fan inte hända dagarna efter om och om igen.
Men Luleå snutarna har blivit djävligt slöa när det gäller vardagsbrott.
Håller inte med! har bara bra erfarenheter från luleå polisen när polarens skoter vart stulen. Jämfört med skåne polisen (där jag är från).

Dom var på plats och kollade efter några "spår" efter ett par timmar. Plockade upp snusprillor som dom skickade på dna analys.

Sen när vi var ute o följde spår på natten ringde vi dom när vi hittade en liknande skoter på en bakgård och dom kom inom 5minuter o var med när vi gick bak o lyfte på överdraget. Så kan inte riktigt hålla med där och på "växlen" skickade dom oss rätt direkt inte som hemma i skåne där man fick ringa 20nummer innan man kommit rätt. Samt meddelande dom radion som sa till almänheten. Förväntade jag mig inte när det var en skoter stöld som ändå måste vara relativt vanligt här.

Men handlar väl helt om vem som man pratar med. Finns ju bra och dåliga poliser överallt.
 
R

rotax=)

någon som vet om dom har hittat alla skotrarna?har hört att dom hittat några av dom.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Håller inte med! har bara bra erfarenheter från luleå polisen när polarens skoter vart stulen. Jämfört med skåne polisen (där jag är från).

.
Har också bra erfarenheter av Boden/ Luleå Polisen.
 

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
Men Luleå snutarna har blivit djävligt slöa när det gäller vardagsbrott.
det kanske är så att det inte går så fort :(
men jag hoppas och tror att det beror på att poliserna prioriterar brott mot personer högre än brott mot egendom. Jag tror inte det beror på att poliserna är lata.....men kanske att det är lite ineffektiv organisation.
 
J

-Jacob-

Tror dom har hittat 4 stycken nu, kompisen har då fått sina 2 nya skotrar som han hade väntat på...
Men ändå fördjävligt att man inte kan ha grejjerna ifred, inte äns i butik..
 

volvo

Välkänd medlem
1 jan 2000
144
0
6
Lule
Det har alltid vart en ***** håla med skoter/cross o båt stölder i Lule.
Stereo prylar i bilarna samt mycke x-tra ljus.

Polisen i stan gör f*n inte ett skit enligt mig. Har helt tappat respekten för dom i.