Crossfire 8 2011 har skurit.

Black_rider

Välkänd medlem
25 jul 2006
106
0
6
33
sundsvall
Ja sådär då har skotern skurit efter sisådär 120 mil.

Är jag ensam om att det har hänt?

dom på verkstaden sa att det var första i svergie.

nån som vet nått?
 

Black_rider

Välkänd medlem
25 jul 2006
106
0
6
33
sundsvall
Sv: Crossfire 8 2011 skruti.

Varför har den skurit?
det undrar jag oxå, den rasa för nåra timmar sen så dom skulle kolla på den imorrn.

låg och fis åkte i typ 70-80 efter isen då skotern börjades känna tung och slö så jag trodde de var remmen så jag testa gasa fullt en gång, då ville den inte alls så då förstog jag att den höll på skära så jag stängde av den då, sen var den stum.

jag tror den har leenat men men tänkte aldrig på kolla på stiften.

Den hade inte kokat eller gått varm heller.
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Sv: Crossfire 8 2011 skruti.

Körde du lång sträcka på isen i samma gasläge?
Min har gått 140 mil utan beskymmer.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Sv: Crossfire 8 2011 skruti.

Lät ju jävligt konstigt, nog får du de på garantin?
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Sv: Crossfire 8 2011 skruti.

Det står en skuren M8 eller Cross8 hos BW i Sundsvall så du är inte först ! ;)

Men det lät som att det var handhavande fel.
 

stenman500

Välkänd medlem
20 okt 2009
174
1
6
Örnsköldsvik
Sv: Crossfire 8 2011 skruti.

Första gången jag hade problem med min m8a på 240mil var idag.. Låg också och fis körde mellan 60-70km/h helt plötsligt så tvärdör den bara.. Drar i snöret 1 gång och det är jävligt trögt, nästintill stumt. Väntar ett tag och drar igen.. går igång men går bara på 1 burk och jag stänger av den. Funderar på att bogsera hem den, men ger den 1 försök till.. Drar igång den och båda cylindrarna är med och den går precis som den gjorde innan = helt klockrent. Detta är det första allvarliga felet jag haft förutom OCTN varningarna man fått.
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Sv: Crossfire 8 2011 skruti.

Kan du inte ändra rubrik så folk som söker på "skurit" kan hitta tråden i framtiden?
Synd med skotern för övrigt. "Första i Sverige" låter som standardsvar.
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Sv: Crossfire 8 2011 skruti.

Första gången jag hade problem med min m8a på 240mil var idag.. Låg också och fis körde mellan 60-70km/h helt plötsligt så tvärdör den bara.. Drar i snöret 1 gång och det är jävligt trögt, nästintill stumt. Väntar ett tag och drar igen.. går igång men går bara på 1 burk och jag stänger av den. Funderar på att bogsera hem den, men ger den 1 försök till.. Drar igång den och båda cylindrarna är med och den går precis som den gjorde innan = helt klockrent. Detta är det första allvarliga felet jag haft förutom OCTN varningarna man fått.
Värmenypt? Vet inte hur det yttrar sig men det lät tänkbart i min lekmannavärld :)
 

Black_rider

Välkänd medlem
25 jul 2006
106
0
6
33
sundsvall
Sv: Crossfire 8 2011 skruti.

Kan du inte ändra rubrik så folk som söker på "skurit" kan hitta tråden i framtiden?
Synd med skotern för övrigt. "Första i Sverige" låter som standardsvar.
Jo jag försökte men det gick inte, men nu ser det ut som en MOD har fixat de så Tack så mkt! :)
 

stenman500

Välkänd medlem
20 okt 2009
174
1
6
Örnsköldsvik
Sv: Crossfire 8 2011 skruti.

Värmenypt? Vet inte hur det yttrar sig men det lät tänkbart i min lekmannavärld :)

Jooo.. troligen så har den gjort det. Körde inte långt eller hårt alls.

Kan den värmenypa och vara helt skadefri efteråt? Eller blir det oftast någon skada efteråt?

Den går som sagt klockrent och känns inte som att jag har tappat något komp när jag ska dra igång den
 

fiskvik3300

Välkänd medlem
5 jan 2006
272
0
16
Fiskvik / Bergsjö
sånt här gör mig nervös.. nya maskiner som skär helt utan förvarning utan nån koppling till körsätt eller handhavande, kompisens boondocker E-tech 800 skar åxå helt utan vidare för nån vecka sen.
 

Black_rider

Välkänd medlem
25 jul 2006
106
0
6
33
sundsvall
Negativt finns inga saker i svergie allt är restat.

Possetivt dom hänger i saker från en HCR så jag får tbk skotern nästa vecka.

dom ska köra datorn i den på måndag kolla om det är nått fel med sprutet, varför den har rasat är fortfarande oklart.
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
skar en crossfire 8 le här i lycksele i helgen också, 100 mil. ca 45 km/h. den hade heller inte kokat eller liknande, varnade ingenting bara skar. den står i norsjö hos handlaren som sålt den, får se vad som orsakat detta. men ett uppenbart fel har 11erna på sin mappning i a fall, hade aldrig några problem på alla 10or att OCTN lyste. kunde hända om man körde på något gambränsle. Nu blinkar dom ju stup i kvarten. helt klart ngt som inte riktigt är bra på dom.
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
Min M8 -11 har aldrig varnat för nått.
Går hur bra som helst.
Har aldrig sett OCTN, blinkar er ofta?
vad har ni för ECU? den är märkt med en symbol, min har en vit kvadrat