Snittar man 8-12 kördagar per månad (baserat på fyra helger) och då 4400 som Folksam gett mig, så blir det alltså 1375-1950:- per månad (med fyra påställningar). Åtminstone fyra månader kör man ju... Så: 5500-7800 inkl. en massa bök.Folksams avställningsbara låter ofta dyrt , men man ställer av och på hur ofta man vill , så det beror ju på hur många kördagar man har per säsong , blir det kort säsong kan det bli billigt, avställd kostar den inte mycket.
Hur många mil/år?Fördelen med märkesförsäkringen är väl att man har "motorförsäkring"
BRPs motorförsäkring kostar ytterligare 1000kr/månaden. Men så länge man har garanti så behöver man inte teckna den.Fördelen med märkesförsäkringen är väl att man har "motorförsäkring"
Det låter för bra för att vara sant när bara trafiken går på 1600kr, stämmer det vill jag gärna ha reg.nr. På den skotern så man kan få lika bra pris!Länsförsäkringar 3700:- Helförsäkring tror att självrisken var 5000:- på vagnskada. detta på en freeride-13 och är 25år
du kan ju prova NCF 881Det låter för bra för att vara sant när bara trafiken går på 1600kr, stämmer det vill jag gärna ha reg.nr. På den skotern så man kan få lika bra pris!
Konstigt, jag har 5.000 i självrisk och är 18..Kan se att det skiljer mycket mellan olika personer hos LF. Jag bor i norrbotten , är 40 år gammal och har alla försäkringar hos LF. Jag skulle få betala 6300 med 10000 i självrisk på min 800,a. Så jag flyttade skoterförsäkringen till Dina.
Jag har dom på både hem, skoter och bil försäkring. När dom gjorde stöldförsök in i min bil och plockade av mina extraljus har dom fungerat klockrent. Har även fått utnyttja vagnskadeförsäkringen utan problem. Jag kan bara tala gott om dom. Kan ha varit en usel skadebedömmare som du syftar på. Jag vet vilken händelse du tänker på.Har läst trådar där dom tjorvat som faen vid stöld.. Sök på gjensidige så bör du hitta.