Någon som vet om verkstäderna smörjer rullarna i p drive variatorn vid service, ingår det i service planen?
Eller måste man beställa den tjänsten själv ?
Eller måste man beställa den tjänsten själv ?
Dom behöver smörjas varje år. Det är skillnad på att rullen går segt från att fettet är trögt och att den hackar som den gör när den är torr. Funktionen på variatorn är inte digital, det är en fallande skala.Haha Asker, bytte dom dina på Shreddern? I rättvisans namn så är jag säker på att detta inte är ett stort problem alls. Jag har kanske sett 3-4 bilder på rullar där nållagret pajat. Rullarna går lite trögt även när dom är nysmorda. Jag har många som jag känner som aldrig har smörjt. sina, med fullgod variator funktion.
Nu läste jag lite snabbt och svarade inte helt rätt, det var viktarmsbussningarna som var sopslut på shreddern efter 100mil, men det beror nog på en väldigt dålig variatorfix lösning från brp och bara bulta på mer skrot så det blir totalt snedbelastade bussningar. Men är inte jätte impad av p-drive variatorn överlag då den verkar bli rätt glapp fort den också.Haha Asker, bytte dom dina på Shreddern? I rättvisans namn så är jag säker på att detta inte är ett stort problem alls. Jag har kanske sett 3-4 bilder på rullar där nållagret pajat. Rullarna går lite trögt även när dom är nysmorda. Jag har många som jag känner som aldrig har smörjt. sina, med fullgod variator funktion.