Bromsning Nytro

rojo8515

Välkänd medlem
25 feb 2006
192
0
16
Nu har jag kört en vinter med Nytro XTX, hade tidigare en Warrior 07. Jag tycker att det viktigaste är "känslan" när jag kör och jag trivs mycket bra med Nytron. Effekten räcker till bra och allt verkar väl ihopskruvat. Det är möjligen i området från 120-160 km/h som warriorn var lite piggare, annars märks inte någon skillnad. Och efter ca 100 mil släpper den och går bättre.
 

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Själv så har jag fortfarande inte upplevt någon direkt skillnad tros att den nu gått 300 mil. Dock så varvar min oftast bara 8300-8700 rpm. Men ibland så går det upp till 9000 å då blir det ***** drag. Men det kan ju bero på att jag gillar hästkrafter och har aldrig trott på allt snack om vridmoment :)
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Jo men vad ska du med tex 1000hk till om du har 300Nm. Då tar man ju hellre 300hk och 1000Nm.
Nog hade jag allt kunnat tänkt mig det i skotern. Lite högvarvig motor kanske men men.. bara ställa in variatorerna rätt :)

Fattar inte att folk orkar, 2t har sin fördel med lägre vikt 4t har helt andra fördeler och nackdelen idag är vikt. Kör du samma maskin i tre bromsbänkar kommer du troligen få tre resultat också.

Antingen gillar man kolvbyten eller så gör man inte det.
Jag hatar meck.
 
Last edited:

Johansson..

Välkänd medlem
14 apr 2007
606
1
18
Kalix
Finns bara en fördel med en 2-takt och det är vikten. Annars är det bara nackdelar. Nästa skoter jag kommer att köpa blir inget annat än 4-takt och då får den bli kallad betonggris. Det viktigaste är att det fungerar.