Hur är körningen då? Just köpt en 600 sdi, har bra lovord på soppa förbrukningen.... Jag kommer köra mest puder ospårat. Och lite led då man kör i luleå trakten...
jag he beror på hur du körca 2l/milen
Goddag yxskaft!Men då kör man ju mest på leden och lite lek...
hörredu kör du bara på leden så kan du fan sänka till 1,3l/milen... 4l/milen då håller du jävlat STUMT. BLANDAD KÖRNING CA 1,6-1,7lGoddag yxskaft!
Han frågade hur mkt en 600sdi drar om man kör mest i puder och lite led. Du svarar 2L/mil.
Du ifrågasätts och svarar då : Jag kör mest på led....
? Kom igen nu...
En 600sdi drar från 2 -4,5 liter/mil är det mkt puder och lek så får du räkna med +4l/mil.
Fiser du fram på en hård led så kan du komma ner till 2l/mil (kanske t.o.m under det men hur kul har man då?)
Blandad ledkörning isåfall, det räknas inte som blandad körning.BLANDAD KÖRNING CA 1,6-1,7l
Ja ligger på 1,5 vid led körning ,2L/mil vid blandad och tar väl lite över 2 vid vårkörningen när det är riktigt slaskklibbklet föret2,5? ska gå riktigt tungt då. Dom där drar ju inte mer än en moppe![]()
Ja då får jag gratulera!hörredu kör du bara på leden så kan du fan sänka till 1,3l/milen... 4l/milen då håller du jävlat STUMT. BLANDAD KÖRNING CA 1,6-1,7l
Jag håller faktiskt med dude där. Drar betydligt mindre än jag trott. Ligger kanske i snitt på 1,6. Men har kört ner mot 1,4 vid normal transport. Jävligt sällan den dragit över 2 l milen.Ja då får jag gratulera!
Enda gången jag sett en sdi dra under 2 var när jag körde tillsammans med en tjejkompis och vi körde en transportsträcka på 3 mil led. Har aldrig kört med en e-tech ens som tagit under 2L/ mil men det kanske beror mkt på att vi alltid friåker och faktiskt använder grejerna.
he är ju en 440 och det är förgasaresjälv har jag en skidoo mxz 440x - 99 som drar mellan 2.5-3,5 på led och 3-4 i pudret![]()
Friåker jag puder så ligger jag på ca 4 l/mil med en 345 lång enduro 600 sdi -05.Gamla:
Rev 600 SDi -2004
32 mm Matta Fullblockad
Mellan 2-2,5 l/milen Lekkörning och mest friåkning utanför spår. Har då aldrig varit i närheten att vara över 3 l/milen på en körcykel, då är dessa mil körda uppe i fjällen.
Det måste varit nåt fel på de som haft SDier som dragit över 4 l/milen !
Nya:
600 XC Sno Pro
44 mm
Har inte hunnit testa så mycket än men det mest tyder på över + 4 l/milen med samma körstil som den ovan nämnda maskin. Men vad gör väl det då man har roligt !