Boost bottle eller inte??

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.088
887
113
Stora Blåsjön
köp dom i alu och testa, skulle du märka någon (vilket jag inte tror du kommer) skillnad så skicka dom till mig så svetsar jag dit en anslutning för boost bottle om du vill.
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Okej :) såg en kille som gjorde ett par alu insug med boost bottle anslutning men då fick han inte dit luftburken så han kapade av dom.. Men var väl antagligen för att han kanske inte mätt riktigt noga.

När skotern är kall så är tomgången typ på 1500-1800rpm, men när den blir varm också sedan stannar man så kan tomgången stanna typ på 2500rpm och sedan sjunka, eller om man gasar till lite snabbt så kan den gå till 1500rpm, någon sa att den kan bero på att den drar tjuvluft, kan det stämma eller kan det vara något annat? :)
 

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
Okej :) såg en kille som gjorde ett par alu insug med boost bottle anslutning men då fick han inte dit luftburken så han kapade av dom.. Men var väl antagligen för att han kanske inte mätt riktigt noga.

När skotern är kall så är tomgången typ på 1500-1800rpm, men när den blir varm också sedan stannar man så kan tomgången stanna typ på 2500rpm och sedan sjunka, eller om man gasar till lite snabbt så kan den gå till 1500rpm, någon sa att den kan bero på att den drar tjuvluft, kan det stämma eller kan det vara något annat? :)
tomgångsfenomenet som du beskriver med varm motor är rätt vanligt på dom där motorerna tyvärr , en förklaring jag fått

är att trottlarna blir slitna (teflon) och inte går tillbaka riktigt men när man tvärgasar lite så sjunker dom ända ner

Om det är så lr inte låter jag va osagt , men problemet är vanligt iaf och betyder inte att den behöver ta tjuvluft!
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Okej tackar hade jag ingen aning om. Men med tanke på att jag har torrsprickor på mina insug så tänkte att det kanske var där felet var, men ska ändå byta dom så får väl se om det blir någon skillnad då :)