boondocker 600 -14 eller pro rmk 600 -14?

hjalle94

Välkänd medlem
6 jan 2010
359
3
18
pajala
vilken hade ni valt och varför?
är som lite sugen på någon av dom, eller 800.. hoff! nog är det ett helvete det här med att köpa skoter!! :weird::blink:
kör mest ospårat, myrar, mindre berg/slutningar grusgropar och sånt :)

Mvh Hjalmar
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
I grusgropar, myrar och sluttningar så tar du dig fram med en 3700 Bd! Man vill ju köra fast ibland också :p förespråkar självklart PRO rmk med 800, Men det är bara för att jag tycker det är kul att byta cyllar, kolvar, spridare, kabelhärva och tps. Men tycker det är tråkigt att byta vevlager. ;) skämt åt sido så tror jag att du blir nöjd hursom, men mycket handlar om användningsområde!!
 

hjalle94

Välkänd medlem
6 jan 2010
359
3
18
pajala
ja, PROn är ju populär :) har som alltid varit ett fan av lynx, och den kan väl ändå inte göra bort sig totalt i skogen å sluttningarna? med sina 90 cm mellan skidorna måste den ju vara rätt så smidig :)

hur mycket skiljer det i bränsleförbrukning, försäkring, allmänt att äga en 800 mot en 600? :)
 

hjalle94

Välkänd medlem
6 jan 2010
359
3
18
pajala
och när jag en gång är på G och skriva så!
- vad tycker ni om summit xm 146" -13? :) den verkar ju onekligen riktigt busig! :D
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
ja, PROn är ju populär :) har som alltid varit ett fan av lynx, och den kan väl ändå inte göra bort sig totalt i skogen å sluttningarna? med sina 90 cm mellan skidorna måste den ju vara rätt så smidig :)

hur mycket skiljer det i bränsleförbrukning, försäkring, allmänt att äga en 800 mot en 600? :)
Bränsleförbrukning: Obetydligt
Försäkring: ca 2000 per år.
Tycker också att du ska ha en pro, grym maskin!
 

hjalle94

Välkänd medlem
6 jan 2010
359
3
18
pajala
hur håller pron ihop då? drivaxel, pyramid och sånt har man ju hört racklar lite? eller har jag fel? :)
 

R800

Välkänd medlem
23 jan 2009
403
1
18
sundsvall
Inga rackel eller problem med min iaf. De flesta har inte haft några problem. Jag är kalas nöjd med min pro rmk 600 -13 :)
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
PRO rmk är väl mer gjord för meterdjupt puder och klättra klippiga bergen medans lynxen är mer en skandinavisk lössnö maskin

Gjord å gjord... Den fungerar alldeles ypperligt för våra nordiska förhållanden också.

Vilket märke du än väljer blir du nog nöjd med, så länge du väljer en 800 :) Kör du 600´ kommer du alltid tänka "om jag ändå hade en 800 här" ;)
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
vad tror ni om boondocker 800 3700 -14 då? :)
90% svarar pro rmk. Men du ställer hela tiden motfrågor. Låtersom att du vill ha en BD.. Köp!
Förresten tycker jag pro rmk funkar riktigt bra på led...om nu det skulle vara intressant?!
 

R800

Välkänd medlem
23 jan 2009
403
1
18
sundsvall
Båda maskinerna är bra, båda har fördelar och nackdelar. Provkör och bilda dig en egen uppfattning.
 

hjalle94

Välkänd medlem
6 jan 2010
359
3
18
pajala
Gjord å gjord... Den fungerar alldeles ypperligt för våra nordiska förhållanden också.

Vilket märke du än väljer blir du nog nöjd med, så länge du väljer en 800 :) Kör du 600´ kommer du alltid tänka "om jag ändå hade en 800 här" ;)
haha är ju precis så, man saknar det där lilla extra ibland ;)

90% svarar pro rmk. Men du ställer hela tiden motfrågor. Låtersom att du vill ha en BD.. Köp!
Förresten tycker jag pro rmk funkar riktigt bra på led...om nu det skulle vara intressant?!
inget illa menat, men jag får väl ställa hur mycket motfrågor jag vill i min egen köprådstråd!?

Båda maskinerna är bra, båda har fördelar och nackdelar. Provkör och bilda dig en egen uppfattning.
är som svårt och provköra nu ;) nä men det är sant, ska försöka vara in till olika handlare och klämma å känna på dom nya modellerna när dom börjar droppa in :)
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Själv tycker jag att summit xm 146" -13 är det roligaste jag kört, äger en själv och skulle inte byta till nått annat för en sekund, tycker personligen att just BD är en ganska klumpig å bångstyrig maskin men smaken är som baken, om du nu vill ha lite värre dämpare än vad summit´en har och dessutom 800cc så skulle valet för mig blivit freeride 146" hellre än en BD då jag tycker den går bättre i det lösa och är smidigare.
Hur pro rmk´n är på leden kan jag inte uttala mig om då jag enbart kört en i snön !
 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Du har ju listat en ledmakin och en lössnö maskin... jag skulle ha valt lössnömaskinen :)
Fel där Asker. Boondocker är en lössnömaskin. Speciellt från och med -14. Rmkn är mer anpassad för lössnö men Boondockern är verkligen inte en ledmaskin.
 

hjalle94

Välkänd medlem
6 jan 2010
359
3
18
pajala
Själv tycker jag att summit xm 146" -13 är det roligaste jag kört, äger en själv och skulle inte byta till nått annat för en sekund, tycker personligen att just BD är en ganska klumpig å bångstyrig maskin men smaken är som baken, om du nu vill ha lite värre dämpare än vad summit´en har och dessutom 800cc så skulle valet för mig blivit freeride 146" hellre än en BD då jag tycker den går bättre i det lösa och är smidigare.
Hur pro rmk´n är på leden kan jag inte uttala mig om då jag enbart kört en i snön !
låter ju nice T.N.T ! hur håller den för dig då? boggin m.m? :)
 
A

AssaultRMK

Själv tycker jag att summit xm 146" -13 är det roligaste jag kört, äger en själv och skulle inte byta till nått annat för en sekund, tycker personligen att just BD är en ganska klumpig å bångstyrig maskin men smaken är som baken, om du nu vill ha lite värre dämpare än vad summit´en har och dessutom 800cc så skulle valet för mig blivit freeride 146" hellre än en BD då jag tycker den går bättre i det lösa och är smidigare.
Hur pro rmk´n är på leden kan jag inte uttala mig om då jag enbart kört en i snön !
Måste ställa mig fundersam till hur du kan uttala dig om att Summiten är så mycket bättre BD -14 när du tycks dra paralleler med BD -13, som i sin tur är en helt annan maskin..