Blir överhettad fort! Lynx rs 600

lynxrs12

Medlem
19 nov 2015
27
0
1
Luleå
Tjena!
Har en Lynx rs 600 som jag vart ute å körde med förra veckan då den gick varm.. Körde ca 1h sedan stod skotern i ca 2h.. Startade skotern och körde i lössnö i ca 3min och skotern blev överhettad, templampan lyser.. Kylaren är kall men det finns kylarvätska i behållaren.. Bogserade hem skotern och har testat den igen med samma resultat.. Är det Vattenpumpen? Vars sitter termostaten på BRPs rs 600? Ngn som vet? Mvh
 

lynxrs12

Medlem
19 nov 2015
27
0
1
Luleå
Tänkte också det.. Hittade inte ngt termostatorhus när jag kollade igenom den... Ska kolla upp hur propellern ser ut...
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
värt att tänka på är att på rs modellerna så har du en liten behållare på högersidan som du fyller olja i för att smörja vattenpumpsdrevet. går det torrt skär pumpdrevet ihop tämligen omgående. Så är impellern hel så har du lite kvällspyssel framför dig
 

lynxrs12

Medlem
19 nov 2015
27
0
1
Luleå
Tjenare! Behållaren har alltid vart tom så har av nån anledning "glömt bort" att den ens finns där... Precis det som hänt.. Drevet tokslut.. Hade ut motorn igårkväll och bytte den! Vad för olja ska man tanka i behållaren? Vanlig 2T olja?
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Tjenare! Behållaren har alltid vart tom så har av nån anledning "glömt bort" att den ens finns där... Precis det som hänt.. Drevet tokslut.. Hade ut motorn igårkväll och bytte den! Vad för olja ska man tanka i behållaren? Vanlig 2T olja?
fyll med vanlig 2t olja i den du
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
du måste se till att fylla upp utrymmet vid drevet innan du startar skotern annars rasar den omgående igen