Biltema Varvräknare

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
I min ungdom körde jag tillsammans med en kille som tävlade i cross med en AC Jag 400.
Den monterade han en bilvarvräknare på när dom höll på och lekte med variator/motorjusteringar.

Hur han kopplade har jag ingen aning om, men poängen är: Dom höll inte.
Tror han bytte två eller tre st på samma säsong innan han gav upp-allt vibrerade sönder på dom...
Nu kan kvaliteten naturligtvis blivit bättre med åren, samtidigt gissar jag att biltema inte ligger i toppskiktet.
Jag bara gissar, men själv skulle jag inte orka lägga ner energi i frågan.
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
I min ungdom körde jag tillsammans med en kille som tävlade i cross med en AC Jag 400.
Den monterade han en bilvarvräknare på när dom höll på och lekte med variator/motorjusteringar.

Hur han kopplade har jag ingen aning om, men poängen är: Dom höll inte.
Tror han bytte två eller tre st på samma säsong innan han gav upp-allt vibrerade sönder på dom...
Nu kan kvaliteten naturligtvis blivit bättre med åren, samtidigt gissar jag att biltema inte ligger i toppskiktet.
Jag bara gissar, men själv skulle jag inte orka lägga ner energi i frågan.
Jag tänkte montera mätaren i en konsoll tillsammans med en bränslemätare och en voltmätare eller en klocka. Konsollen ska ligga ovanpå huven mot rutan så den är lätt synlig hela tiden, och så tätar jag mellan konsollen och huven med en gummiremsa som vi har på rulle. Så en del av vibrationerna försvinner redan där. Men får hoppas att jag kan byta in mätaren och ge ett nytt försök, annars får det vara, men man är ju inte åt lule hållet varje dag om man säger så.