Bilder på användarnas Ski-doo's

PhzII-Mtn

Välkänd medlem
18 feb 2007
130
0
6
Tierp
Min gamla formula z -94 ombyggd med sc-10 boggi, med hemmagjorda förlängningsplåtar. 345-28mm matta, kommer en styrhöjare och lite sånt krims krams också.. Kanske nerdrevning då den slöar lite nu när det finns bra fäste! Kul skoter för inga pengar alls

 

DaGmarDasK

Välkänd medlem
11 apr 2010
564
1
18
falun
Min skoter. Någon därute som har koll på hur höga kammar jag kan ha på mattan innan det tar i? Vore även kanon om någon har koll på vilka mått mattan ska ha för att passa..?

jag har 38 kammar på min men då krävdes det en minimal höjning men det är det helt klart värt det!
 
W

Wettainen

Hur fan lägger man till egna bilder? jag fattar inte !:O trycker på infgo bild men då ska det in nån jävla URL
 

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Rev440 -07 med 800 motor. 440ins tändning,drevning,v force, 44 matta, slp pp, fatbar, team variator, xp båge bak och bromshandtag. Hårigaste jag kört bara testat den tre mil men är väldigt nöjd! Har verkligen försökt hitta en spricka på skotern men jag har inte lyckats. Enda att klaga på är att den är något mjuk i boggien men det går ju att ställa in förhoppningsvis:) bilder ska jsg ladda upp
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun



Brorsans Everest 340E från ´79.
Motorn är tagen i delar på grund av skador i vevhus och cylindrar.




Min Alpine 640ER från ´75, en maskin som inte startats sedan tidiga 80-talet :)
Orsaken är tydlig...
Har försökt och starta motorn men den ville inte, rengjorde förgasarn och satte nya membran och hittade ett gammalt filter i källaren som var i bättre skick, har inte testat starta den efter det på grund av brist av tid och och ork.



Min Everest E 464 L/C ´80.
Motorn är just nu isärplockad för att rengöras.




Min Ski-Doo Trapper 602 ´80.
Skotern som står närmast hjärtat :)