Bilder: Fastkörningar

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
Ser jäkligt trist ut, men måste fråga, tappade du gasen när du satte fast dig sådär? har i vinter hamnat i både 10 och 20cm stöp, med 20-30cm puder på med fyrtiofemnollnollan och inte fastnat? tycker 5000 borde ha mindre svårt att fastna. det var iof nära i 20cm stöp, men med tungan rätt i mun tog jag mig upp på en brygga. Ser dock nästan ut som om du har en hög med tösnö framför, kan det vara tö som gör så stor skillnad?
Det är inte tösnö, det är blöt pulversnö :eviltongue:
Jag åkte ut en bit för att kolla men när jag stannade och klev av så insåg jag att jag gjort bort mej. Sen försökte jag försiktigt försiktigt att backa men det gick ju inte så då skulle jag prova vända men då gick skorpan ovanpå sönder.
Sen gav jag järnet runt i en cirkel för att vända och kom en bit och satt fast. Backade en bit och tog sats så jag kom över snövallen och kom några meter till. Och så en vända till sen var det kört helt. När skidorna skar ner i snön fick jag aldrig upp dom igen så snön blev bara berg framför tills den inte orkade driva mer...

Jag åkte ut förbi stugan som syns på bilden och till och med spåret var bara stöp på isen efter några dagar med 2dm nysnö :mmph:
Det var därför jag fastnade för spåret var bara skit där jag trodde det var hårt
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Det är inte tösnö, det är blöt pulversnö :eviltongue:
Jag åkte ut en bit för att kolla men när jag stannade och klev av så insåg jag att jag gjort bort mej. Sen försökte jag försiktigt försiktigt att backa men det gick ju inte så då skulle jag prova vända men då gick skorpan ovanpå sönder.
Sen gav jag järnet runt i en cirkel för att vända och kom en bit och satt fast. Backade en bit och tog sats så jag kom över snövallen och kom några meter till. Och så en vända till sen var det kört helt. När skidorna skar ner i snön fick jag aldrig upp dom igen så snön blev bara berg framför tills den inte orkade driva mer...

Jag åkte ut förbi stugan som syns på bilden och till och med spåret var bara stöp på isen efter några dagar med 2dm nysnö :mmph:
Det var därför jag fastnade för spåret var bara skit där jag trodde det var hårt

Då kan jag förstå lite bättre. Och med tanke på hur sjöarna är i vinter, så lär jag säkert sitta fast jag med. har hamnat i stöp 4ggr i vinter, de två gånger som varit värst stöp var jag själv på skotern, drog inget och var beredd på att det kunde vara stöp, så jag hade lagom styrfart och kunde klappa fullt och styra upp på en brygga. en gång drog jag kälke, då var det kanske 10cm stöp på 15 cm puder, då räckte det med att frugan klev av och jag vickade skotern och höll fullt så kom jag upp på fast före igen.(dock var kälken jäkligt tungdragen när jag skulle hem, trots att den pallats upp och knackats fri från frusen slask.) sist, så drog jag en vindsurfingbräda och kom i kanske 40kmh över en sträcka med stöp, kanske 15cm stöp under 10cm nysnö, då var det inga problem alls.

Värsta är ju att få ur allt ur boggien sen när man är hemma igen, har inget varmgarage att tina i, så jag rev ur boggien ur skotern och rensade.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Dagens körning bjöd på några fastkörningar :D här är ett par bilder på 2 fastkörningar.

Det var visst ingen tjäle här :S


Även en Expedition bredbandare kan fastna men vad skulle han in i granen och göra ;)


Det var riktigt härlig körning idag!
 

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Dagens körning bjöd på några fastkörningar :D här är ett par bilder på 2 fastkörningar.

Det var visst ingen tjäle här :S
BILD

Även en Expedition bredbandare kan fastna men vad skulle han in i granen och göra ;)
BILD

Det var riktigt härlig körning idag!
De ser då inte ut att vara över -30 på bilderna, de såg ut att vara RIKTIGT fin väder...

haha.. jå de såg ut att vara lite mjukt under snön xD
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
var det inte hemskt kallt ? :) Här i östersund var det -32 i morse brrrr !
Vi hade oxå -32 på morgonen men efter ett par mils körning och när man hade kört fast ett par gånger så var det snarare för varmt och ju högre upp vi kom desto varmare blev det:) var kanske -15 till -20 som varmast.
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
Vi hade oxå -32 på morgonen men efter ett par mils körning och när man hade kört fast ett par gånger så var det snarare för varmt och ju högre upp vi kom desto varmare blev det:) var kanske -15 till -20 som varmast.
vi hade -14 utanför huse igår och i förrgår :wondering: men de är bara hemma de är varmt när man for in på samhälle blev de -25 :S
 

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Var de svårt att få lös Nytron?
Men är den nå mycke tyngre än en vanlig två cyllig skoter?

Tycker svart passar Riktigt bra på Nytron:D
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Var de svårt att få lös Nytron?
Men är den nå mycke tyngre än en vanlig två cyllig skoter?

Tycker svart passar Riktigt bra på Nytron:D
Nejdå de gick rätt bra den gången... vikten ligger runt 265kg skulle jag tippa på(vet inte exakt) och de är väl godkänt. Den känns inte tyngre men tyngdpunkten känns annorlunda mot en del tvåcylindriga skotrar...
 

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg

andra fastkörningen med den :D
vet inte om den går bättre i snön än vad summit 550'n gjorde?
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Här får ni ett par bilder från österbotten i finland :) Mittemot umeå...
Ca 60 puder med lite yta ovanpå p.g.a duggregn. Det var +0.5 c den dagen.





 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Knasigt före idag :( skare, blåsigt å gick inte å svänga tillbaka till spåret :eviltongue:

Var uppför en backe å körde på en snö driva så ja hade inte spec mkt fa