bestyckning enduro 600 -03

Robbbb

Välkänd medlem
10 mar 2006
356
0
16
övik
Tjena, har tidigare haft diverse problem med min skoter men nu så funkar den iaf:), har kört 11 mil i helgen. Eftersom jag satt i nya kolvar så har jag kört rätt lugnt och inte gasat allt för mycke men nu idag så gasa jag på lite mer och de funka bra men ibland så går den knappt att få upp i varv när man ska gå ifrån låga till höga och ibland klipper den för en kort stund(detta händer inte jämt utan bara ibland. Her jag då på choken så går den jävligt fett på låga men aldrig nå problem på höga. De sitter 20 på lågfarten, 380 på hög och nålen har en bricka under sig. Stiften var aningen vita så den verkar få för lite sås på högre varv. Frågan är ju varför, tycker den ska bara funka när de sitter original storlek på main. Har rengjort förgasarna ett par gånger. Kan v-force3 reedsen ha nåt me de att göra? Sen undrar jag om de ska vara nå mer dämpning i luftburken än luftfilret och trattarna?

Kanske någon har nån idé.
 

Robbbb

Välkänd medlem
10 mar 2006
356
0
16
övik
Ingen alls?? den läker vid grenröret märkte jag igår, kan de ha nåt med mitt problem att göra?
 

Robbbb

Välkänd medlem
10 mar 2006
356
0
16
övik
Är de ingen som har någon idé? Bytta packningar till avgasportarna och grenröret idag. Den läkte väldigt mycke från grönröret, hela motorn var oljig. Kan de påverka något? Har inte provkört nu efter jag bytt..
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Ja den kan gå sämre om det läcker, för då får du inte "rätt" motstånd i systemet
 

Robbbb

Välkänd medlem
10 mar 2006
356
0
16
övik
Läste på dootalk om en som bränner en kolv stup i ett. Leaking y-pipe måset ju menas grenröret eller? Kan de verkligen göra så den bränner en kolv

i have a 1998 mxz 670 and i keep burning my pto piston. does this mean i have a bad crankshaft seal?

Checklist
1-Bad Crank seal
2-Leaking Y-Pipe
3-Air leak at carb boot
4-Wrong carb on the wrong side. RV carbs are jetted fatter on the PTO side and if they were switched while cleaning you'll run lean.
5-Dirty carb/green death
6-Improper warm up/cold seize
The list goes on and on....
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Du ska ju helt klart fixa ditt läkande grenrör.

Kan hända mycket med motorn om du inte har tätt där.
 

Robbbb

Välkänd medlem
10 mar 2006
356
0
16
övik
Har bytt dom men har inte provkört och kollat om de blivit nån skillnad, har gått upp till 450 i huvudmunstycke för att jag hade ett sånt liggandes och då fick jag en bra färg på stiften när de var -2 men igår när de var lite under 10 minus så vart dom rätt så ljusa. Kan grenröret orsaka att den går snålare?