Beslutsångest...

lattan

Medlem
21 mar 2011
9
0
0
Norrbotten
Var rätt säker på att det var en viper/sidewinder jag skulle ha, men...
Det dök upp lite alternativ: boondocker 600/800 (ny/beg) eller xtrim Re. Lynx verkar klarat sig bättre från remproblem?!?
Arctic xf8000? Driftsäker?! Men lite sisådär med finishen?
Som ni ser så är det c:a 144" jag är ute efter.
Behöver möjlighet att skjutsa och köra långturer på led, ev dra en kälke ibland.

Skickat från min E5823 via Tapatalk
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Kan bara prata för Lynx då jag inte haft de andra. Körde en xtrim re 800 2010 tills i höstas då jag bytte till en xtrim sc 600 2017. 800:an hade jag dubbeldyna och dragkrok på. Monterade isrivare i boggin sen fungerade den som både lekmaskin och familjemaskin då denn agerade touring och pulkdragare när familjen var med. Så jag har bara gott att säga om den.
Hoppas nu att 600:an kommer att funka lika allsidigt.
 

Ohafs

Medlem
9 dec 2019
8
0
1
35
Dalarna
Kan bara prata för Lynx då jag inte haft de andra. Körde en xtrim re 800 2010 tills i höstas då jag bytte till en xtrim sc 600 2017. 800:an hade jag dubbeldyna och dragkrok på. Monterade isrivare i boggin sen fungerade den som både lekmaskin och familjemaskin då denn agerade touring och pulkdragare när familjen var med. Så jag har bara gott att säga om den.
Hoppas nu att 600:an kommer att funka lika allsidigt.
Hej!
Hur gick xtrim 600? Kör nytro idag och vill ha något mer rappt på risiga leder. Vad är din erfarenhet?
 

Lindgren - BD

Aktiv medlem
12 mar 2019
73
8
8
56
Norrbotten
Var nyss i samma tankar som dig och var helt besluten att köpa en Yamaha Viper XTX / BTX men efter tidigare goda erfarenheter med Lynx så började jag leta efter en Xtrim RE eller Xterrain 3700 RE (som var i dyraste laget) men fanns inte så många till salu, hittade dock en Boondocker RE 800 3700 med låga mil ( modellen med bredare framvagn och ställbara KYB dämpare) som jag på vinst och förlust åkte och testade och blev såld, makalöst lättkörd med potent motor och känns viktmässigt väldans bra. Det enda jag ska ändra på variatorkalibreringen och ev kanske ett mattbyte, 64mm är i mesta laget för ledkörning men grymt i lössnö.
Annars helnöjd med körbarhet, motorn och den förträffliga PPS boggien som jag hade tidigare och visste hur bra den är, har satt på en annan ruta också för lite mer vindskydd.
Finns ju dynor att bygga på med och en hel del Linq-boxar.
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
"långa turer på led" så ska du titta efter en 3500 ist, mycket behagligare på led
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Hej!
Hur gick xtrim 600? Kör nytro idag och vill ha något mer rappt på risiga leder. Vad är din erfarenhet?
Xtrim 600 sc är en schysst maskin för familjeturer, dra pulka, ledkörning i hyfsat tempo samt lite enklare lek i lössnön. Jag har dock köpt begagnade dämpare från RE då jag tyckte kyb utan justering (fanns retur på framdämparna) inte orkade med högre ledtempo på lite guppigare leder.
Nu med RE dämparna så är jag väldigt nöjd då den både har bättre komfort med passagerare på (går faktiskt mjukare med RE dämparna) samt går att ösa efter guppig led tills min egen körskicklighet blir det som begränsar. Hade jag köpt en maskin idag hade jag köpt xterrain RE 600R 3700 + löstagbar dubbeldyna då den är kittad för den typ av körning jag gillar