Bensin i luftburken

Wizard_o

Aktiv medlem
15 dec 2008
54
0
1
Örnsköldsvik
Var ute och provkörde skotern, skulle sedan skruva upp tomgången då jag upptäcker en del bensin i botten på luftburken.

Jag har tittat lite snabbt på reedventilerna, men kan inte se med blotta ögat att de inte sluter tätt..

Är detta normalt eller kan reedventilerna vara slut ändå?

(Kan tillägga att jag har hög bränsleförbrukning..)
 

Wizard_o

Aktiv medlem
15 dec 2008
54
0
1
Örnsköldsvik
Är det bensin eller vatten som är förorenat med bensin?
Tyckte det såg ut och luktade som enbart bensin, iof lite svårt att se om det är lite vatten med också men vart skulle vatten komma ifrån?

Var inte så stora mängder bensin eftersom det är hål i botten på luftburken så rinner det mesta ut.
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Tänkte att det uppstår ofta en bensindimma bakom insuget när man öppnar trottlarna vid körning och om det nu är lite kondensvatten i luftburken så kan det bli förorenat av bensindimman.
 

Wizard_o

Aktiv medlem
15 dec 2008
54
0
1
Örnsköldsvik
Var ute och körde nyss och det är enbart bensin.

Det går slangar från förgasarna som går in i luftburken som jag antar ska gå ut i hålen i botten, vad fyller dessa slangar för funktion? ngn typ av överflödning?

Kan nålventilerna vara slitna i förgasarna så bensin trycks ut den vägen? Om nålventilen är dålig bör väl förgasaren flöda över även när motorn inte är igång?
 

david_tomten

Välkänd medlem
21 sept 2012
112
0
6
luleå
har exakt likadant. dock upptäckte jag detta dagen efter. bensin i hela garaget och båda cyllarna fulla i bensin