bengans motor?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ibland kan han vara svår att nå när han är i USA, men han brukar försöka svara på mailen och säga att han är i USA.

smurre75

Välkänd medlem
23 feb 2007
126
0
16
Dalarna
Har beställt grejer där nyligen. Fick dem dagen efter. Mailade. På telefon var det omöjligt att få svar.

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
Ibland kan han vara svår att nå när han är i USA, men han brukar försöka svara på mailen och säga att han är i USA.

men han kan väl inte vara i USA 50veckor om året om han har tänkt driva en seriös verksamhet här i sverige?

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Mailade Bengans angående variator vikter och fjädrar och rullar vad de skulle kosta (till comet) då jag skulle köpa det av han
MED namn telefonnummer och adress....
hörde inte ett pip ifrån han.... så jag köpte mina grejen nån annanstans... han har väl inte tid med så små affärer, han måste juh hinna sätta ut 100 annonser på blocket om dan hur STOR han är ist....
efter den grejen kommer jag ALDRIG köpa så mycket som en skruv av han......

Grout

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
0
16
38
Umeå, Obbola Sverige
Fick svar av honom idag var bara att skicka ned mätaren så skulle han skcika en ny :) tar tillbaka kritiken änsålänge då :p måste vart addressen som det satt i.

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
Det pratas jävulskt mycket skit om Bengan jag trodde själv ett tag på det, men han kan mer om AC än dom flesta andra i Sverige och han verkar få tag i det mesta till AC fast han kan vara otroligt svår att få tag i.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Jag har renovera (nikasila) en cylle hos honom. Åkte dit lämna den, fick den snabbt (3veckor) hämta den.

OBS. att göra affärer via postorder med honom känns lite halvt som halvt. Åk o handla från han går de smidigt!

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Klockrent alla gånger ja haft kontakt med Bengan. Iof handlar jag över disk.
Men gjort prisförfrågan å så per mail och fått svar samma dag, alltid.
Allt från jobb till delar

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
köpte en kedja av bengans. De gick tokbra. Mailade en beställning och dagen efter hade han ringt upp 3 gånger, (sovde), så han hade lämnat röstbrevlåda istället och sa jag skulle ringa upp. Gick bra att få tag på honom sen gick det även fort för han att skicka kedjan till mig.

der_sturm

Välkänd medlem
30 nov 2007
244
1
16
Östersund
Jag har provat o maila han om reservdelar med förra veckan och den här veckan, med alla namn o adressuppgifter han vill ha i mailet, men totalt tvärtyst inte ett endaste litet svar.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Får man fråga vad det är många mailar om?

Kan lova är de små saker. Varor under säg 500kr så är det nog svårt o få svar.

Ganska logiskt i mina ögon, för han har nog extremt mycket beställningar per dag / jobb. Alltid när man är där o ska handla etc. har han fullt upp o folk ringer/är i butiken.

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
59
Täfteå, Umeå
Jag köpte blackmagic variatorkit och det kom i tid och fungerade bra. Rekommenderade en bekant att köpa kit av honom och hela vintern gick. Samma helg vi skulle ställa bort skotrarna fick han prylarna.

Helixen såg ut att vara gjord av en 12-åring i trä och metall slöjden. Hackig på rullytan. Dessutom gick inte skotern köra, den hade tillslag på 7000 varv. Livsfarlig att köra upp på släpet.

Det ligger nära till hands att tro att han inte fick tag i BM helix utan lät tillverka en själv..

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
37
mellansel
www.skoterlon.nu
har haft mkt att göra med bengan och är mkt nöjd med han. Men folk klagar på att han är oseriös som inte svarar/ringer alla osv?

Han säljer troligtvis mer reservdelar /år än KGK gör, samt håller fler reservdelar i lager. Dessutom VET han vad han pratar om, vilket tyvär många ÅF inte gör. Och när EN firma tar på sig hela arctic cat sverige (det alla ÅF borde göra), och dessutom sänker priserna på allt. Är det väll inte konstigt om de bli struligt ibland.

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
har haft mkt att göra med bengan och är mkt nöjd med han. Men folk klagar på att han är oseriös som inte svarar/ringer alla osv?

Han säljer troligtvis mer reservdelar /år än KGK gör, samt håller fler reservdelar i lager. Dessutom VET han vad han pratar om, vilket tyvär många ÅF inte gör. Och när EN firma tar på sig hela arctic cat sverige (det alla ÅF borde göra), och dessutom sänker priserna på allt. Är det väll inte konstigt om de bli struligt ibland.

Kan man inte hantera det så ska man inte ta på sig det är min uppfattning.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall

Håller med dig till 100%. Sen är han den ända i Sverige som tar hem utgående delar till vissa modeller. Eller ligger hemma med dom på lager. Sen säljer han ju inte bara delar han säljer ju skotrar också och det tar upp mer tid.

Nä, jag är super nöjd med Bengansmotor.

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
42
Roknäs
Det ligger nära till hands att tro att han inte fick tag i BM helix utan lät tillverka en själv..
När jag skulle handla kitt så sa han att en lokal firma gjorde dom i cnc-fräs.
Min fungerade då utmärkt.
Enda problemet var att det var stargropar i vikterna så den blev okörbar och tvärhögg. Satte dit original och den gick som ett spjut!

Status
Stängd för vidare inlägg.